גלאון חטפה מכה: בג”צ חייב אותה לאפשר לערוץ 14 לשדר מהמטה שלה

בג"ץ הורה למרצ לאפשר לכתב ערוץ 14 לשדר ממטה הבחירות שלה – לאחר שגלאון הכריזה כי לא תסכים • "הבטחת הגישה של כלל אמצעי התקשורת לזירה הציבורית היא חיונית"
חרדים 10
ו' חשון התשפ"ג / 31.10.2022 20:40

ניצחון לערוץ 14: לאחר שזהבה גלאון, יו”ר מפלגת מרצ, הודיעה אתמול כי לא תאפשר לכתב הערוץ לשדר בליל התוצאות ממטה הבחירות שלה – שופטי בג”ץ החליטו כי מדובר בהחלטה שאינה חוקית וחייב את מפלגת השמאל הקיצוני לאפשר שידורים מטה הבחירות.

מוקדם יותר היום הגישה היועמ”שית גלי בהרב-מיארה את עמדתה בנושא לבג”ץ, ואמרה כי האיסור על כניסת אנשי ערוץ 14 למטה פוגע בחופש הביטוי.

עם זאת, לדעת היועמ”שית לבג”ץ אין סמכות להתערב בסוגיה.

לאחר דיון שנמשך מספר שעות הוחלט בבג”ץ כי החלטתה של מרצ אינה קבילה וכי חובה עליה לאפשר שידור של כתב הערוץ ממטה הבחירות שלה.

בפסק הדין נכתב: “פסק דיננו מבטא אפוא את התפיסה שהבטחת הגישה של כלל אמצעי התקשורת לזירה הציבורית היא חיונית, וזאת מבלי לגרוע מזכותו של כל אדם וכל גוף להסתייג מן התכנים והשידורים של אמצעי תקשורת זה או אחר, או מאיכותם.

“סיכומם של דברים: מן הטעמים המפורטים לעיל, אנו מורים על קבלת העתירה והפיכתו של הצו על-תנאי לצו מוחלט. זאת, במובן זה שמפלגת מרצ תאפשר לערוץ 14 להציב עמדת שידור במטה הבחירות של המפלגה ביום הבחירות, על כל ההיבטים הלוגיסטיים והטכניים הכרוכים בכך”.

מרצ טענה כי ההחלטה שלא להזמין את נציגי ערוץ 14 למטה הבחירות היא “ביטוי לסלידתה של המפלגה מהתנהגות הערוץ, מהזלזול המופגן, מהפצת ‘פייק ניוז'” וכי ייתכן שזהו “הכלי היחיד שיש למפלגה כנגד כלי תקשורת להביע מורת רוחה מהתנהלותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות