דיפלומט מערבי: “ישראל העבירה מודיעין על דאעש לארצות הברית”

לפי הדיווח, ישראל העבירה מידע מודיעיני, הכולל תצלומי לוויין ומודיעין נוסף, לתמיכה במאמצי הקואליציה • דאעש פועל גם בלבנון: סרטי הוצאות להורג של חיילים לבנוניים דלפו לרשת
אליעזר היון
י"ד אלול התשע"ד / 08.09.2014 23:18

בראיון לרויטרס חשף דיפלומט מערבי כי ישראל העבירה מידע מודיעיני, הכולל תצלומי לוויין ומודיעין נוסף, לתמיכה במאמצי הקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד ארגון “המדינה האיסלאמית” (דאעש) בעיראק.

המידע עבר עיבוד מחדש, וכל סממניו הישראלים ‘הופשטו’ ממנו, כך שלא ניתן יהיה לזהות את מקורו.

בישראל סירבו לאשר את הידיעה: “אנו לא מגיבים על כל סיוע שלנו, או אם יש סיוע כזה במלחמה נגד דאעש”, אמר דובר משרד הביטחון.

ג’ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה בארה”ב מסרה כי לא פחות מארבעים מדינות הביעו רצון להשתתף בקואליציה שתסייע לעיראק מול הטרור האיסלאמי.

דעאש גם בלבנון

בתוך כך דווח בחדשות 2, כי בשבועות האחרונים חטף ארגון דאעש מספר חיילים לבנונים סמוך לעיירה ערסל בלבנון, על רצועת הגבול עם סוריה, והחל עתה להוציאם להורג. תיעוד שהועלה אמש לרשת מציג את רגעי החטיפה ולא מותיר מקום לספק – גם בלבנון מבקש דאעש להקים חליפות איסלאמית ולהטיל את אימתו על הלבנונים, כפי שפעל בעיראק ובסוריה.

בתיעוד ההוצאה להורג נשמעים לוחמי הארגון צועקים “המדינה האסלאמית חייה וקיימת”.

לרגלי הטרוריסטים מוטלים גופות החיילים הלבנוניים, והם מחווים עליהם ואומרים: “אלה הכלבים שלכם, מתחת לרגלינו. אנחנו חיילי המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה (דאעש) אתם בידינו בעזרת אללה”.

בלבנון מתחזקת המתיחות בין חיזבאללה לדעאש, שהתחזק מאד בעקבות נפילת בסיסי אסד בצפון סוריה לידיו. בתגובה, לוחמי חיזבאללה חוטפים פעילים המזוהים דעאש ודורשים מהם להצהיר אמונים לנסראללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות