עוגות השמרים שאיש לא יכול לעמוד בפניהן

בואו נצא לדרך ונלמד איך מכינים את העוגה המושלמת, טיפים לאפייה מוצלחת, סוגי העוגות והמילויים האפשריים לכל אירוע
תוכן שיווקי
ו' חשון התשפ"ג / 31.10.2022 15:19

אין כמו הריח הממכר של עוגת שמרים חמה שרק יצאה מהתנור. ברגע שמריחים אותה פשוט חייבים לקחת ביס וליהנות מהטעם הממכר.

העוגות מתאימות לקפה של הבוקר, לארוחת שישי ובכלל לכל אירוע שבו נרצה להרשים ביכולות האפייה שלנו. לכל אחת מאיתנו יש את החבר או החברה שכבר מומחים באפיית עוגות אלו, אך בעזרת כמה טיפים לא מסובכים במיוחד ודיוק בפרטים הקטנים, תוכלו גם אתם לדעת להכין את הקינוח הנפלא במקצועיות.

בואו נצא לדרך ונלמד איך מכינים את העוגה המושלמת, טיפים לאפייה מוצלחת, סוגי העוגות והמילויים האפשריים לכל אירוע.

הכול מתחיל בבצק

קודם כל, החשש מעבודה עם שמרים מוכר וידוע! גם חובבי אפייה ידועים ומוצלחים חוששים מהכנת הבצק המדובר. להכנת בצק בצורה מוצלחת יש מספר שלבים לא מסובכים במיוחד, אך דורשים דיוק, עבודה נכונה וכמובן זמן.

כדי להכין עוגות שמרים מוצלחות וטעימות שיקצרו מחמאות מכל אורח חשוב להקפיד על זמן המנוחה של הבצק.

יש להכין את הבצק, ללוש אותו באופן יסודי ולאפשר לו לנוח. לאחר מכן, נפתח את הבצק ונגיע לשלב המילוי וההתפחה. כדי ליצור בצק במרקם הרצוי יש להתפיח פעמיים לפני האפייה. מומלץ להכין את הבצק יום לפני האפייה, כדי שתתאפשר מנוחה של עשר שעות לפחות. תנועת הרידוד הנכונה של בצק שמרים מתחילה מהאמצע החוצה, וכוללת תנועות של סיבוב ורידוד לפי הסדר.

טיפ נוסף של יודעי דבר הוא לעבוד עם בצק בצורת מלבן, ואף להקפיא בצורה זו במקום בצורת כדור. העובי הרצוי לכל עלה הוא שניים עד שלושה סנטימטרים, שימו לב שכדאי לשמור על העלים גדולים במעט מגודל התבנית. תוכלו לדעת שהבצק מוכן ובמרקם הרצוי ברגע שהוא מתנתק מהמיקסר בקלות ומרגיש אלסטי, שמנוני ונוח לעבודה.

עוד טיפ לאפייה מוצלחת עם שמרים הוא הכנסת הבצק למקפיא לעשר דקות לפני הרידוד כדי להפוך אותו לנוח במיוחד לעבודה. לסיום האפייה

נמליץ על עוד טיפ אחד והוא שימוש בנייר אפייה: עם נייר אפייה תוכלו להצליח לחלץ את העוגה בקלות ולהימנע מהידבקותה לתבנית. כדאי לעשות זאת עם שימוש בנייר גדול וחיתוכו לחצי כך שתתאפשר שליפה נוחה מהתבנית.

מלאו בכל טוב

המלית המוכרת של עוגת שוקולד היא ממש לא האופציה היחידה. המליות לעוגה הן האופציה שלנו להיות יצירתיים, להתפרע ולהתנסות בטעמים חדשים. שימו לב למלא בנדיבות, אך לא להגזים יתר על המידה כדי שהעוגה לא תתפרק באפייה. היחס הנכון בין הבצק למלית, הוא מילוי של שישים אחוז. יותר מדי מילוי מקשה על תפיחת הבצק, כך שמדובר בטיפ חשוב במיוחד.

במצב שבו יש כמות גדולה מדי של מילוי לרוב החלק התחתון לא ייאפה. חשוב לשים לב לתנועת המריחה ולהקפיד למרוח בתנועות עדינות ומעגליות, כאשר אנו מתחילים מפנים העוגה ועוברים לחלק החיצוני. בין המילויים המוצלחים ביותר ניתן להשתמש במגוון סוגי גבינות דוגמת ריקוטה ואפילו מסקרפונה לקבלת מרקם עשיר במיוחד.

אופציה טעימה שלא תאכלו להפסיק לאכול היא מילוי קרם פטיסייר. אם תבחרו במילוי זה שימו לב כי חשוב להכין את הקרם מראש ולשמור בקירור. ניתן לבחור גם במילויים דוגמת פרג או קינמון, כאשר במילויים כאלה חשוב להקפיד על איכות וטריות המוצרים ולשים לב לתאריך השימוש המופיע על גבי האריזות. כמובן שגם למלית השוקולד הקלסית יש מקום של כבוד וניתן להכין אותה מקקאו אמיתי, שוקולד מומס, שוקולד השחר או נטולה.

צאו מהקופסה

ניתן לגוון בעוגות שמרים באמצעות שינויים בצורת ההגשה. אחת הצורות הפופולריות היא צורת רולדה, המכונה גם בורג. כדי להכין עוגה בצורה זו יש לחלק לשתי רצועות שוות ולקלוע אותן לצמה. את העוגה הזו נכניס לתבנית כשהמלית חשופה. ניתן להשקיע בצורה יפהפייה דוגמת שושנים.

לצורך כך נכין מלבן, נמרח מלית וניצור צורת גליל. את הגליל נחלק לשני חצאים ונניח בקצות התבנית. את שני החצאים החיצוניים נניח באמצע התבנית, כשהמלית כלפי מעלה. בעזרת ארבע אצבעות נפתח כל גליל עד להגעה לצורת שושנה אסתטית.

בשלב הזה אתם בטח כבר נהנים מהריח המדהים של אפייה בבית. עם הטיפים הפשוטים האלו אפשר להפסיק לפחד מהכנת בצק שמרים ולהתחיל ליהנות מאפיית עוגות מעולות לכם וליקיריכם, שיהיה בתיאבון!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות