‘מרצ’ מסרבת לאפשר לערוץ 14 לשדר מהמטה. איך הגיבו בערוץ?

הערוץ שיגר מכתב התראה • זהבה גלאון בתגובה: "יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה" • ינון מגל לגלאון: "ערוץ 14 ישדר מכל מקום רלוונטי על אפך ועל חמתך, גם ממטה מרצ, למרות שלא בטוח שהוא יהיה רלוונטי"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ג / 30.10.2022 18:10

מפלגת מרצ מתנגדת לבקשת ערוץ 14 להציב עמדת שידור במטה המפלגה כדי לשדר בסיום יום הבחירות.

בתגובה שיגר הערוץ פנייה דחופה ליו”ר המפלגה זהבה גלאון, מכתב בו נאמר: “על פי כל דין, מרצ אינה רשאית למנוע מערוץ 14 מלסקר את הנעשה במטה הבחירות של מרצ ביום הבחירות, בדיוק באותו אופן שמרצ מאפשרת ליתר ערוצי הטלוויזיה ואמצעי התקשורת לקיים את הסיקור”.

עוד צויין במכתב,  כי בסירובה של מפלגת השמאל הקיצוני יש משום פגיעה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, בעיקרון השוויון, אפליה פסולה, ופגיעה בזכותם של צופי ערוץ 14 לקבל סיקור מלא של כל הנעשה במערכת הפוליטית ביום הבחירות.

בערוץ איימו, כי במידה והדרישה לא תענה, יופעלו אמצעים משפטיים.

בתגובה צייצה זהבה גלאון: “אנשי ערוץ התעמולה 14 יכולים להעביר את התעמולה שלהם מכל מקום אחר במדינה. מרצ עסוקה בדבר אחד בלבד: להפיל את האסימון שאם מרצ לא עוברת, נתניהו בן גביר וסמוטריץ׳ יבטלו את הדמוקרטיה בישראל”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב לה: “זהבוש, ערוץ 14 ישדר מכל מקום רלוונטי על אפך ועל חמתך נשדר גם ממטה מרץ למרות שלא בטוח שהוא יהיה רלוונטי”.

עיתונאי ‘הארץ’ ג’וש בריינר הגיב: “גבירתי, מפלגה שדוגלת בחופש ביטוי אמורה לתת לכל אדם להיכנס לאירוע הבחירות שלה ולתת לציבור להחליט מהי תעמולה ומהי עיתונות. ההחלטה שלך מטרידה ביותר. אין גאווה בסגירת דלתות באירוע פומבי בפני עיתונאים שלא באים טוב בעין”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מה לומר
    31/10/2022 08:33
    ניר
  1. יחי הדמוקרטיה
    מרצ מקבלים את כולם כל עוד…..
    אתה מתאים לי
    מה שנקרא הפוסל במומו פוסל