‘זכית למות מוות של קדושים’: ר’ רונן חנניה הי”ד הובא למנוחות

בנו היחיד דניאל שנפצע קל בפיגוע, ספד בכאב: "הקב"ה עשה לי נס שהשאיר אותי בחיים. אבא אני אוהב אותך - היית איתי כל הזמן וגם בדקות האחרונות לחייך" • האלמנה מירב, ספדה לרונן הי"ד בדמעות. "כולם אהבו וחיבקו אותו. במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ג / 30.10.2022 16:21

בהר המנוחות בירושלים הובא הערב (ראשון) למנוחות הקדוש של רונן חנניה הי”ד, בן 50,  שנרצח בפיגוע הירי בקריית ארבע אמש – בו נפצע איש הצלה עופר אוחנה באורח קשה ועוד שניים נפגעו באורח קל – אחד מהם דניאל, בנו של הנרצח.

ראשון המספידים היה הרב הלל הורוביץ, שספד: “הקדוש רונן יחד עם רעייתו ובנם הלכו בארץ עד שבחרו להתיישב בקריית ארבע חברון כמו אברהם אבינו”.

הבן דניאל ספד: “הקדוש ברוך הוא עשה לי נס שהשאיר אותי בחיים. אבא אני אוהב אותך – היית איתי כל הזמן וגם בדקות האחרונות לחייך. אני קורא לממשלת ישראל לעשות הכל כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב: אל תרחמו על המחבלים שרוצים להרוג את כולנו. הם מקדשים את המוות כשאנחנו מקדשים את החיים. השם נתן והשם לקח – אני קורא לכולם לחזור בתשובה ולקיים מצוות, שנזכה לימות המשיח”.

מירב, אלמנתו של רונן הי”ד, ספדה לו בדמעות. “במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין. כולם אהבו וחיבקו אותו. רונן היה טוב אליי ואל הבן שלי. אני לא כועסת על אלוקים, אבל קשה לי לקבל את זה. לא היה לי כלום בחיים חוץ מהילד ומבעלי. תודה לאל שהבן שלי ניצל, אבל אני יודעת שבעלי יישאר איתי תמיד”.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת

יניב חנניה, אחיו של רונן הי”ד: “אחי היה שושן צחור. איש שהכול בו: מידות טובות, אמונה, חסד ועזרה אין-סופית לזולת. רונן תמיד ישמח את כולם. לפני כמה שנים הוא עבר לחברון ומאז היה שולח לי סרטונים ואומר לי: ‘תראה איזה גן-עדן פה’. זכית למות מוות של קדושים, נרצחת רק בגלל היותך יהודי”.

הרב הראשי הגר”ד דוד לאו ספד: “אנחנו רק רוצים לחיות בארץ הזו ולא להסתכל אם בעל המכולת שאנחנו קונים בה הוא יהודי או לא יהודי. אנחנו מבקשים לזכות ולחיות בארץ בדרך רגועה ובאהבה. עשרות מטרים ממקום הפיגוע טמונים עצמותיהם של הרוגי מאורעות תרפ”ט. מאז ועד היום יהודים לא יכולים ללכת בבטחה אלא בחשש”.

ח”כ אמיר אוחנה מהליכוד ספד: ”אנו חיים את החלום שיהודים חלמו עליו 2000 שנה, ולחלום יש מחיר והיום אנחנו משלמים את המחיר. אתה הבנת רונן שהתיישבות איננה מכשול לשלום אלא הדרך לצמיחה לשלום. אויבנו השפלים לא מבקשים את אפרת וחברון אלא את יפו, עכו וצפת. רק מתוך חוזק נביא שלום”.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת

הבן דניאל קרא מוקדם יותר לציבור להשתתף בהלווית אביו:  “אבא היה איש של חסד, איש של אהבה ומצוות, שאהב וסייע לכל אדם. אבא היה איש של שלום. הוא נרצח אתמול על ידי איש שפל, רוצח נתעב. אני רוצה שכולם יזכרו את אבא שלי, ומי שהוא היה ומבקש לכבד אותו ולהגיע להלוויה שלו”.

רונן הי”ד נטמן בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות