יהודי נרצח בפיגוע ירי ליד ביתו של איתמר בן גביר בקריית ארבע

חיים טוויל
|
ה' חשון התשפ"ג / 29.10.2022 21:44
יהודי בן 50 נרצח מאש שנפתחה לעבר שכונת גבעת האבות בקריית ארבע, סמוך לביתו של איתמר בן גביר • אחד הפצועים: איש ההצלה מחברון עופר אוחנה שאושפז במצב קשה • עוד שני יהודים ופלסטיני נפצעו קל • המחבל נוטרל על ידי איש ביטחון • נתניהו: “רק יד קשה מנצחת את הטרור”

יהודי בן 50 נרצח ועוד ארבעה בני אדם נפצעו הערב (מוצאי שבת) באורח אנוש, קשה וקל בפיגוע ירי בשכונת גבעת האבות בקריית ארבע, סמוך לביתו של יו”ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה, כי הירי בוצע לעבר חנות אליה נכנסו לקניות אב ובנו. האב נפטר מאוחר יותר מפצעיו.

כוחות קפצו לזירה ונתקלו במחבלים. רבש”ץ דרס את המחבל ולוחם בחופשה ירה בו וחיסל אותו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני הוא מוחמד ג’עברי. אחיו של המחבל הוא ואא’ל ג’עברי, איש הזרוע הצבאית של חמאס, אשר שוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה.

אחד הפצועים בפיגוע הרצחני בקריית ארבע הוא איש ההצלה מחברון עופר אוחנה. במועצת קרית ארבע חברון מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו – עופר בן טובה.

אוחנה הגיע לבית החולים שערי צדק כשהוא מורדם ומונשם ועובר בשעה זו ניתוח להצלתו.

המרכז הרפואי הדסה עדכן: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו שלושה פצועי ירי מהפיגוע בקריית ארבע – בן 50 אשר פונה במצב אנוש ולצערנו מותו נקבע ביחידת הטראומה, בן 49 במצב קל, בן 19 במצב קל.

המרכז הרפואי שערי צדק עדכן: אל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע כבן 50 מפיגוע הירי בחברון. הפצוע מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב ולאחר הערכה ראשונית מועבר לחדר ניתוח.

צילום: דוברות שערי צדק

הפראמדיקים של מד”א, חגי וינגוש ובני טנא, וחובש על אופנוע מד”א מתן גידא, סיפרו: “חברנו לפצועים שחלקם חולצו מהזירה בתוך רכב וחלקם עדיין היו בזירה. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי והפצוע השלישי, גבר כבן 30 נפצע ביד והיה בהכרה מלאה.

“הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם תוך כדי טיפול לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני והשלישי קל. בזירה עצמה נפצע באורח קל גם פלשתיני תושב חברון, לאחר שטיפלנו בו בשטח הוא פונה על ידי הסהר האדום”.

בעקבות הפיגוע, שהתרחש קרוב לביתו של איתמר בן גביר, חבר הכנסת אמר: “משפחתי נמצאת כרגע מאובטחת תחת מתקפת יריות על ביתנו בגבעת האבות. נשמעים לכוחות הביטחון”.

יצוין, כי הירי לא בוצע לעבר ביתו של איתמר בן גביר, אלא לעבר מחסום צבאי בעלייה לכיוון שכונת גבעת האבות.

מדובר צה”ל נמסר:  מחבל פתח בירי במרחב חסם ציון. המחבל נוטרל במקום על ידי איש ביטחון אזרחי. מספר אזרחים נפצעו כתוצאה מהירי. הפצועים מפונים לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כוחות צה”ל פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים נוספים.

בנימין נתניהו התייחס לפיגוע: “מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע בקריית ארבע ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. רק יד קשה מנצחת את הטרור”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן: “עיר האבות חברון מאז הסכמי אוסלו נמצאת תחת כיבוש ערבי, אך הטרור שהיא מייצרת מופנה נגד המדינה כולה.

אנחנו שולחים החלמה מהירה לפצועים ומחזקים את תושבי קרית ארבע-חברון. שפיכות הדמים לא תחליש ולא תזיז אותנו מנחלת אבותינו. הפחד הכי גדול של האויב הוא ביסוס הריבונות הישראלית וחיזוק של היישוב היהודי.

“אנחנו שבים ודורשים מהממשלה ומשר הביטחון בני גנץ להתעורר ולפעול להשבת השקט לרחובות ישראל.״

יו”ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר בתגובה לפיגוע הערב בחברון: “אני מבקש למסור את תנחומי למשפחת הנרצח הקדוש הי”ד, בפיגוע המחריד בעיר האבות חברון. יחד עם כל בית ישראל אני מתפלל לשלומם של הפצועים ומאחל להם להם החלמה מהירה.

אני מברך את כוחות הביטחון על הפעילות המהירה לנטרול המחבל.

שוב נוכחנו, שגם המחבלים מזהים את הרפיסות של הממשלה היוצאת, שתלויה באחים המוסלמים. במקום להסית כנגד הימין והחרדים כדאי שבימים שנשארו להם, יעסקו בהחזרת הביטחון לרחובות ישראל ויפה שעה אחת קודם. דם יהודי אינו הפקר. הבטחתי ליו״ר מועצת השומרון כי אהיה שותף ואתמוך בכל יוזמה שתחזק את בטחון אחינו המתיישבים וכך אעשה”.