“גם היטלר עלה בצורה דמוקרטית”: ההשוואה המקוממת של ח”כ בן ברק

באירוע שבתרבות אמר יו"ר ועדת חוץ ובטחון מיש עתיד כי הוא מודאג מממשלה בראשות נתניהו עם בן גביר וסמוטריץ': "אני מודאג. יכול להיות שנתעורר לבוקר שתהיה כאן ממשלה של בן גביר וסמוטריץ', שרוצים להחזיר אותנו לימי דוד המלך ולחוקי ההלכה"
חרדים 10
ד' חשון התשפ"ג / 29.10.2022 19:11

ח”כ רם בן ברק, מקום עשירי ברשימת יש עתיד, התבטא היום (שבת) בשבתרבות בבאר שבע, באופן שנוי במחלוקת, כאשר התייחס לאפשרות שתוקם ממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’.

“היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. אחד החוקים הראשונים, אם לא הראשון שהעביר, היה לבטל את בית המשפט העליון. אחרי זה הוא העביר את כל החוקים האחרים שהביאו את גרמניה למה שהם הביאו”.

הוא הוסיף: “אני מודאג. יכול להיות שנתעורר לבוקר שתהיה כאן ממשלה של בן גביר וסמוטריץ’, שרוצים להחזיר אותנו לימי דוד המלך ולחוקי ההלכה. אנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה. חיבור של מפלגה אנטי דמוקרטית של סמוטריץ’ ובן גביר ואדם שיהיה מוכן לעשות הכול כדי להישאר בשלטון הוא מסוכן. צריך למנוע אותו”.

בן ברק אמר שאומנם יכיר בממשלה שתקום יחד עם בן גביר וסמוטריץ’ – אך הדגיש: “אני דמוקרט, כל ממשלה שתיבחר באופן דמוקרטי אני אכיר בה. אבל אני עדיין חושב שזה תחילתו של הסוף. אם חס וחלילה נפגע במוסדות הלאומיים שלנו נהפוך למדינה לא דמוקרטית ואני חושש שיהיה מצב שהרבה אנשים יבחרו לא לחיות כאן. זה שאנחנו דמוקרטיה זה לא מובן מאליו”.

על יו”ר עוצמה יהודית אמר: “אני חושב שבית המשפט העליון טעה כשהוא אישר את כניסתו של בן גביר לכנסת. אם את שואלת אותי מה הדבר הכי גרוע שבנימין נתניהו עשה זה ההכשרה של בן גביר. בן אדם שמתבטא בצורה כזו נגד מי שאינו יהודי – אין סיבה שיהיה חלק מהפרמלנט שלנו. אין הבדל בין כהנא לבן גביר, הוא פשוט יותר מתוחכם ממנו”.

כמה שעות לאחר הפרסום שעורר סערה, הגיב בן ברק בחשבון הטוויטר שלו: “שיהיה ברור – אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך”.

נתניהו פרסם תגובה בחשבונותיו ברשתות החברתיות ואמר: “רם בן ברק, ח”כ מהעשירייה הפותחת של יאיר לפיד, משווה אותי להיטלר ואת תומכי הליכוד לתומכי הנאצים – איזו הסתה! איזו בושה! התשובה שלנו תגיע ביום שלישי בקלפי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה אדם שפל שאין דוגמה לו
    29/10/2022 19:59
    אילו
  1. איך אתה משווה תחזור בדבריך אוויל איך אתה מעז לכתוב היטלר ולהשוות אתה ביזיון לממשלת ישראל מקווה שכל עם ישראל יפסול אותך נאצי מטונף אתה היטלר אוהד פלסטינאצים שכמותך

  2. מאז ימי ז'בוטיסקי השמאל עשה רצח אופי למועמדי הימין וטען שהדמוקרטיה בסכנה....
    29/10/2022 21:03
    חיים
  3. מאז ימי ז’בוטיסקי השמאל עשה רצח אופי למועמדי הימין וטען שהדמוקרטיה בסכנה. בפועל מאז שלטון הליכוד במדינה הדמוקרטיה רק התחזקה עד שהגיעו בנט ולפיד. השנה האחרונה מוכיחה זאת. לפיד מתנהג כמו נפוליאון. הוא מחליט מה חוקי ומה לא. ”המדינה זה אני”. אז אני אומר לח”כ ברק שיפנה את הביטויים שלו דווקא לצד בו הוא יושב. בהחינת ‘טול קורה מבין עיניך’