סקר ‘מאגר מוחות’: הליכוד נחלש, סמוטריץ’ ובן גביר מזנקים לשיא

ארבע מפלגות מגוש השמאל ליד אחוז החסימה • התנגדות חריפה לתוכנית של הציונות הדתית לרפורמה במערכת המשפט - אף שאמון הציבור במערכת נמוך • רוב להפעלת תחבורה ציבורית בשבת • כל הנתונים מסקר 'ישראל היום' ומכון המחקר 'מאגר מוחות' בראשות פרופ' יצחק כ"ץ
אריה ריבקינד
ב' חשון התשפ"ג / 27.10.2022 17:07

מסקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ עבור העיתון ‘ישראל היום’ ופורסם היום (חמישי),  עולה כי יש רוב לגוש נתניהו – דווקא במצב בו מפלגת הליכוד נחלשת מעט ומפלגת הציונות הדתית-עוצמה יהודית מגיעה לשיא של כל הסקרים.

אילו היו מתקיימות כיום בחירות לכנסת, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה? 

תוצאות הסקר:

הליכוד: 30
יש עתיד: 25
הציונות דתית: 15
המחנה הממלכתי: 11
ש”ס: 9
יהדות התורה: 7
העבודה: 6
ישראל ביתנו: 5
מרצ: 4
חד”ש-תע”ל: 4
רע”מ: 4

לא עברו את אחוז החסימה:

הבית היהודי בראשות איילת שקד: 1.2%
בל”ד: 1%

לפי הנתונים, גוש נתניהו הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה השיג רוב של 61 מנדטים וכך נתניהו יוכל להרכיב ממשלה. מנגד, קואליציית השינוי עם 55 מנדטים.

נתניהו, לפיד או גנץ: מי המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה?

במידת ההתאמה למתמודד המתאים ביותר לכהונת ראש ממשלה. כשהנשאלים נשאלו בין נתניהו ולפיד, נתניהו זכה ל-49%, לפיד ל-36% ו-15% מהנשאלים הגיבו למועמד אחר או לא יודע. לעומת זאת, כשהנשאלים נשאלו בין שר הביטחון בני גנץ ונתניהו, יו”ר האופוזיציה השיג נתונים זהים וגנץ השיג 34%.

רוב הנשאלים הביעו חוסר אמון במערכת המשפט.

כשנשאלו כיצד הם מגדירים את מידת האמון כלפי מערכת המשפט 44% השיבו כי מידת האמון נמוכה מאוד, 30% השיבו בינונית ורק 26% השיבו כי מידת האמון שלהם גבוהה.

למרות הבעת חוסר האמון, רוב הנשאלים התנגדו למצע המשפטי של מפלגת הציונות הדתית אותו הציגו ח”כ בצלאל סמוטריץ’ וח”כ שמחה רוטמן. 50% מתנגדים להצעתם לבטל את עונש הפרת האמונים, 23% תומכים. גם באשר להצעתו להעניק לפוליטיקאים רוב בוועדה למינוי שופטים, 50% מתנגדים ו-23% תומכים.

באשר, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת מרבית הציבור הביע את רצונו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. 38% אמרו כי הם מעוניינים להפעיל את התחבורה הציבורית באופן מלא, 27% מעוניינים בפעילות חלקית, 27% מתנגדים ו-8% טרם גיבשו דעה בנושא.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע”מ בניהולו של פרופ’ יצחק כ”ץ. שיטת הדגימה – משולבת: פאנל אינטרנטי וטלפוני. הסקר נערך בתאריכים 23.10.2022 ו־26.10.2022, בקרב 1201 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). הדיגום מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95%, עם טעות דגימה של 2.7%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות