עצרת הבחירות הגדולה של ‘דגל’ בוטלה: חשש שיגיע ציבור קטן

העצרת של 'דגל' שהייתה אמורה להתקיים בבני ברק קצת יותר מיממה לפני פתיחת הקלפיות - בוטלה • ב'דגל' מספרים על קשיים תקציביים וקשיים שמערימה המשטרה, אלא שזו לא הסיבה האמיתית • גורם לחרדים 10: "הקמפיין מקרטע בגלל סכסוכים פנימיים. למה מעלימים את הגר"ח זצ"ל?"
חרדים 10
א' חשון התשפ"ג / 26.10.2022 20:40

מפלגת יהדות התורה לקראת קריסה?  ביום ראשון, קצת יותר מיממה לפני פתיחת הקלפיות לכנסת ה-25, תוכננה עצרת בחירות גדולה של ‘דגל’ בבני ברק.

אלא שלפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, העצרת בוטלה, בצעד חסר תקדים, מחשש למיעוט משתתפים.

המארגנים טוענים, בניסיון לחפות על כישלון קמפיין הבחירות, כי הסיבה הרשמית לביטול העצרת הם קשיים תקציביים וקשיים שמערימה המשטרה על הארגון, אך גורמים המעורים בנושא טוענים מנגד,  כי המארגנים מנסים להסתיר את הסיבה האמיתית.

“כל מערכת בחירות עורכים עצרת בחירות גדולה והמשטרה מאשרת”, אומרים אותם גורמים, “שום דבר לא השתנה. המשטרה זו לא הבעיה”. גורם נוסף אמר ל’ישראל היום’: “זו הפעם הראשונה זה שנים שאין עצרת מרכזית לקראת הבחירות. דרמה של ממש”.

גורמים ב’דגל’ אומרים לחרדים 10, כי הקמפיין מקרטע בגלל סכסוכים פנימיים סביב דמותו הגר”ח קנייבסקי זצ”ל – וכי במקום להציף את תמונתו הוא לא הופיע בקמפיין של המפלגה. לדבריו, גם כאשר החלו  לפרסם את תמונתו, זה קרה מעט מדי ומאוחר מדי, בעקבות ביקורת פנימית נוקבת.

“למה ‘דגל’ מעלימים את מרן שר התורה זצ”ל?”, תוהה גורם ביהדות התורה – ועונה: “זו תוצאה של פוליטיקה פנימית ורצון להציב במרכז דווקא את מרן הגרי”ג אדלשטיין. הבעיה היא שאין לו את הכריזמה של הגר”ח, במיוחד בפריפריה. הרי כולנו זוכרים את הכינוסים הגדולים בטבריה ובאר שבע – ודמותו מושכת קולות עד היום”.

גם בכירים באגודת ישראל התפלאו לראות כי הגר”ח זצ”ל מצונזר מהקמפיין: “זה כמו שימחקו מהמודעות של ש”ס את התמונה של מרן הרב עובדיה יוסף, שאומר לכולם להצביע ש”ס. לא הגיוני מה שהם עושים”.

גורם חרדי המעורה במתרחש אמר ל’ישראל היום’: “ההיעדרות של הגר”ח מורגשת מאוד. אין להט. אין תכונה. הרחוב ישן. המגזר החרדי בבעיה גדולה מאד וכל הגוש עלול להיפגע מזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות