האם ההרה מ’מחדל העוברים’ באסותא ילדה בת בבית חולים שיבא

התינוקת נולדה בבית החולים שיבא תל השומר בזמן החיפושים אחר ההורים הגנטיים • מהמרכז הרפואי נמסר כי האם עברה בשלום את הלידה וכעת התינוקת עוברת סדרת בדיקות שגרתיות
חרדים 10
א' חשון התשפ"ג / 26.10.2022 13:23

האישה ההרה שברחמה התגלתה עוברית שאינה שלה, ילדה את התינוקת בבית החולים שיבא בתל השומר – בעוד הוריה הגנטיים טרם אותרו.

חמותך אירחה אתכם 4 סעודות בחג. האם תזמינו אותה לשבת?

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

מהמוסד הרפואי נמסר: “הבוקר, בשעה טובה, נולדה התינוקת אשר היה לגביה דיון ציבורי בימים האחרונים. האם והתינוקת במצב טוב והתינוקת עוברת סדרת בדיקות”.

בחודש שעבר נחשף, כי בבדיקה שנערכה לאישה בהיריון שעברה הפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא, התגלה שהיא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה מבחינה גנטית.

שלשום פרסם בית המשפט לענייני משפחה את תוצאת הבדיקה הגנטית שנעשתה לעוברית, ולפיה בני הזוג שטענו לקשר גנטי – אינם ההורים שלה.

השופטת חני שירה, שזימנה את הצדדים למסירת תוצאות הבדיקה, כתבה בהחלטתה: “זימנתי את באי כוחם של הצדדים לאולמי באופן דחוף, לאור העובדה שהתקבלה חוות הדעת של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד”ר רון לבנטל, וממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של המשיבים 3 ו-4 ביחס לעוברית שנושאת המשיבה 1”.

בבית החולים אסותא עדיין מחפשים את ההורים הגנטיים, וכרגע אין קצה חוט.

האישה שילדה את התינוקת שוחחה השבוע עם חדשות 12 ואמרה: “אנחנו כבר ההורים, העוברית בחרה בנו. זהו. זו הילדה שלי ואני לא נותנת אותה לאף אחד”.

ד״ר שרון בוריק-חיגר, מנהלת שירות צנתורי לב בבי״ח ספרא לילדים בשיבא עדכנה אחר הצהרים על מצבה הרפואי של התינוקת: “הבוקר נולדה במצב טוב התינוקת שעמדה במרכז הדיון הציבורי בשבועות האחרונים.

זו תינוקת מאוד מיוחדת, שעברה לפני כמה שבועות הליך תוך-רחמי בתור עוברית. עשינו צנתור לתינוקת בגלל שהיה לה מום מאוד קשה. מדובר בצינתור מאוד מורכב שנעשה פעמים אך בודדות בארץ. אנחנו מאוד שמחים שההליך עבר בהצלחה. האמא הצליחה לסיים את ההריון וללדת במועד.

“אנחנו עוד בודקים את התינוקת, הדרך עוד ארוכה. היא תזדקק לעוד פרוצדורות, אבל כרגע היא הגיעה למועד, נולדה במצב טוב, היא ורודה, חיונית ואנחנו פה ממשיכים את הדרך איתה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות