גנץ וסמוטריץ’ מתחזקים, שקד ממשיכה להיחלש. וכמה מתלבטים?

מסקר mako וערוץ כנסת שבוע לפני הבחירות עולה: הליכוד מאבד מנדט לטובת הציונות הדתית, בני גנץ 'סוחב' מנדט מליברמן, ובל"ד מתחזקת • 82% מתומכי נתניהו בטוחים שילכו להצביע, מול 74% מגוש מתנגדיו • אבל האם גוש הימין מנצח? ולאיזה מפלגות שוקלים המתלבטים להצביע?
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"ג / 25.10.2022 16:24

שבוע בדיוק לפני הבחירות: מסקר mako וערוץ כנסת שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר ופורסם היום (שלישי) עולה, כי ההקלטה המטנפת של  בצלאל סמוטריץ’ על בנימין נתניהו תרמה ככל הנראה להתחזקות הציונות הדתית במנדט על חשבון הליכוד.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

מנגד, גם המחנה הממלכתי של בני גנץ מתחזק במנדט על חשבון ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

העבודה ומרצ נראות בטוחות עם חמישה מנדטים, בעוד רע”ם וחד”ש-תע”ל עדיין אינן רחוקות מנפילה מתחת לאחוז החסימה.

הבית היהודי בראשות איילת שקד ממשיכה להתרחק מהכנסת ומאבדת עשירית האחוז ביחס לסקר השבוע שעבר – 1.8%. בל”ד, לעומת זאת, מתחזקת ועולה ל-2.1% – אך נותרת מתחת לאחוז החסימה. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה זוכה לאחוז תמיכה בודד.

תוצאות הסקר המלא: הליכוד 31 | יש עתיד 24 | הציונות הדתית 14 | המחנה הממלכתי 12 | ש”ס 8 | יהדות התורה 7 | ישראל ביתנו 6 | העבודה 5 | מר”צ 5 | רע”מ 4 | חד”ש-תע”ל 4

בחלוקה לגושים: גוש נתניהו 60 מנדטים.

האם תצביעו בבחירות הקרובות?

בבחירות האחרונות עמד אחוז ההצבעה על יותר מ-67%. הפעם, על פי הסקר, ייתכן שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר: 73% מכלל המשיבים אמרו כי הם בטוחים בכוונתם להצביע, ו-18% אמרו כי הם מניחים שיעשו זאת. רק 6% העריכו או אמרו בביטחון שלא יצביעו, ו-3% נוספים עדיין מתלבטים.

מתוך הבטוחים שבכוונתם להצביע: 82% מתומכי נתניהו בטוחים שכן, לעומת 74% ממתנגדי נתניהו.

אחוז ההצבעה בחברה הערבית צפוי להשפיע באופן מכריע על תוצאות הבחירות: בל”ד לא עוברת את אחוז החסימה על פי כל הסקרים, רע”ם וחד”ש-תע”ל עדיין נמצאות בסכנה.

בבחירות האחרונות נרשם נתון הצבעה נמוך במיוחד של 44.6% בציבור הערבי. על פי הסקר, זהו רף ההצבעה התחתון המובטח – 45% ענו שיצביעו בוודאות – ולצידם ישנם 17% שנוטים להצביע.

עם זאת, בקרב המצביעים הערבים קיים אחוז גבוה של מתלבטים – 14% עדיין לא החליטו אם יצביעו, ו-32% נוספים עדיין מתנדנדים עם נטייה להצבעה או להימנעות.

לאיזה מפלגות שוקלים המתלבטים להצביע?

10% מכלל המשתתפים בסקר אמרו כי הם עדיין מתלבטים בנוגע להצבעתם. 18% מתוכם אמרו כי הם מתלבטים בין מפלגות שתומכות בנתניהו לבין מפלגות שמתנגדות לו – דבר שעשוי להשפיע באופן דרמטי על תמונת הגושים.

35% מהמצביעים למפלגות המתנגדות לנתניהו עדיין מתלבטים לאיזו מפלגה להצביע בתוך הגוש – מה שאולי מצביע על מאגר מנדטים אפשרי עבור המפלגה הגדולה בגוש, יש עתיד, והמשך ההתכתשות על הקולות בין מרצ, העבודה ובמידה מסוימת גם המחנה הממלכתי.

מנגד, התמונה בגוש המפלגות התומכות בנתניהו ברורה יותר – רק 13% מהמצביעים מתלבטים בין המפלגות.

הפוטנציאל המובהק הגדול ביותר טמון בשכנוע המצביעים שעדיין מתלבטים אם להצביע כלל – אלו מהווים 34% מכלל המתלבטים.

עד כמה אתה בטוח בהצבעה שלך?

רע”ם וחד”ש-תע”ל אינן רחוקות מנפילה אל מתחת לאחוז החסימה, אולם על פי הסקר שנערך בשבוע שעבר הן יכולות לסמוך על הגרעין המחויב להן: 88% ממצביעי חד”ש-תע”ל ו-100% ממצביעי רע”ם השיבו כי הם בטוחים בהצבעתם, ונראה כי יספקו למפלגות אלו משענת יציבה – אם כי לא בהכרח מספקת.

גוש תומכי נתניהו נהנה משיעור ביטחון גבוה מאוד באשר להצבעתו הצפויה: 89% מהמצביעים בטוחים במפלגות שיבחרו. זה נכון עבור 89% ממצביעי הליכוד וממצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית, 91% ממצביעי ש”ס ו-92% ממצביעי יהדות התורה.

הנתון בגוש הנגדי נמוך מעט יותר: רק 77% בטוחים בהצבעתם, בשעה שקרוב לרבע מהמשיבים עודם מתלבטים – מה שמלמד כי פיזור המנדטים בין מפלגות השמאל-מרכז (ואולי אף ימינה מהן) עדיין עשוי להשתנות. לבד ממצביעי רע”ם, מצביעי יש עתיד מגלים את הביטחון הרב ביותר בקואליציה הנוכחית באשר להצבעתם (84%). בקרב כל המפלגות האחרות ישנם לפחות 25% מתלבטים, כשהמספר גבוה במיוחד בין מצביעי המחנה הממלכתי – לא פחות מ-38% מתוכם עדיין לא בטוחים שיצביעו עבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות