רכישת מקצוע – השלבים והאתגרים בדרך

לפני שאתם עושים את הצעד הראשון ואולי נרשמים ללימודי התואר הראשון, חשוב שתבינו מה מצפה לכם בהמשך הדרך – במקרים רבים ברגע שתגלו שהדרך הינה מורכבת
תוכן שיווקי
ל' תשרי התשפ"ג / 25.10.2022 14:21

בשנות העשרים המוקדמות של החיים, הרבה צעירים מבינים שעכשיו הרגע שלהם לרכוש מקצוע – וכמובן, גם לנקוט בצעדים בדרך להשגת אותו המקצוע – כי הדרך לעבודה מצריכה לעיתים עבודה מקדימה.

אז בכדי לדעת שאתם בוחרים בדרך הנכונה, חשוב שתהיו קשובים ללב, אבל אל תזניחו את הפרקטיקה. כחלק מכך, חשוב שתאספו את כל המידע לגבי השלבים והצעדים בדרך לאותו המקצוע – בצורה כזאת, תוכלו להבין אם אכן מדובר בבחירה הנכונה ואם אתם באמת מוכנים ללכת את אותה הדרך בשבילה..

לפעמים הדרך ארוכה…

יש לקחת בחשבון שישנם לא מעט מקצועות אשר בכדי לקבל את ההסמכה אשר תאפשר לעסוק בהם, יש צורך לעבור דרך ארוכה – אשר יכולה גם להיות מאתגרת.

כך לדוגמא, אם תרצו לעבוד בתור פסיכולוגים, תדרשו להשלים תואר ראשון ותואר שני בפקולטה של לימודי פסיכולוגיה.

בנוסף על כך, כבר במהלך לימודי התואר השני הסטודנטים אמורים להתחיל לעבור הליך של הסמכה והדרכה מפסיכולוג מומחה –  שתקופת ההתמחות אמורה להימשך בין שנה לשנתיים.

הדרך לעבר המקצוע לא מסתיימת בשלב הזה, כאשר, בסיום התואר השני על הפסיכולוג לעתיד לעבור תקופת התמחות אשר יכולה לערוך כ-4 שנים.

כמובן, שהדרך לעבר מקצוע הפסיכולוג היא רק דוגמא אחת, מיותר לציין שגם מי שמבקש להפוך לרופא או אפילו עורך דין, אמור לעבור דרך ארוכה.

מהסיבה הזאת, לפני שאתם עושים את הצעד הראשון ואולי נרשמים ללימודי התואר הראשון, חשוב שתבינו מה מצפה לכם בהמשך הדרך – במקרים רבים ברגע שתגלו שהדרך הינה מורכבת, אולי תעדיפו לוותר עליה ולבחור במקצוע אחר שהדרך אליו תהיה קצרה ונגישה יותר.

ולפעמים הדרך קצרה…

תשמחו לגלות שיש גם מקצועות אשר הדרך אליהן היא קצרה – לעיתים, מספיק קורס מקצועי בן מספר חודשים על מנת שתקבלו את כל המידע והכלים להם אתם זקוקים בכדי לעסוק במקצוע מסוים.

כמובן, שבמקרים כאלו חשוב שתבחרו בצורה נבונה את אותו הקורס – ותבחרו את הקורס המקיף, המקצועי והטוב ביותר אותו תוכלו לעבור – בסיום הקורס תקבלו תעודה והמטרה תהיה שזאת תהיה תעודה עם ערך, אשר תעלה את הסיכויים שתוכלו להתקבל לעבודה.

לפעמים מגלים שעדיף ללכת בדרך אחרת

ישנם מקרים בהם תתחילו ללכת במסלול מסוים, שאולי יראה לכם ברור וחד משמעי – למעשה, אולי עוד שהייתם ילדים ידעתם שזה המסלול המתאים והנכון בעבורכם.

יחד עם זאת, ברגע שתתחילו את המסלול, אולי תגלו בהמשך הדרך שלא מדובר בבחירה הנכונה בעבורכם או שפתאום תגלו תחומים אחרים שנראים לכם כמעניינים יותר.

ההמלצה היא לא להתעלם מגילוי שכזה וללכת עם מה שאתם מאמינים – כי כידוע, החיים הם דינאמיים ומה שנראה לכם נכון ומדויק עבורכם כילדים, נערים או בגילאים צעירים, יכול להיראות כטעות בהמשך הדרך ואתם צריכים לעשות מה שנכון בעבורכם.

לפעמים מתחילים את הליכה מאוחר

לא כל הצעירים פונים ישר ללימודים. יש כאלו שמבקשים ליהנות מהחופש שלהם ואחרי הטיול משתלבים בעבודה מסוימת (אשר אינה מצריכה השכלה מקדימה) ואולי מתקדמים בעבודה או נהנים מתנאים טובים – כך שלא בוער להם לפנות להליך של לימודים ורכישת מקצוע.

אבל, אחרי מספר שנים בעשור הרביעי ואולי אפילו החמישי, הם מגלים שעכשיו הזמן הנכון בעבורם לרכוש מקצוע – ומכיוון שאף פעם לא מאוחר מדי, אין שום סיבה לא להתחיל בדרך הזאת גם בגילאים הנחשבים יחסית מאוחרים – כמובן, שבמקרה שכזה כדאי לבחור במסלול אשר יכול להשתלב עם לוחות הזמנים ועם החיים (במקרים רבים, אנשים בגילאים אלו הם כבר אנשי משפחה והורים לילדים).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות