‘חשכו עיניי. פעילה ירקה, קבלתי ממנה מקל בראש, ואני העצורה?’

טל גלבוע, פעילת ליכוד, התקשרה למשטרה והתלוננה על תקיפה ביריקות מצד פעילת 'יש עתיד' בכפר סבא • בתגובה עצרה המשטרה, בצורה משפילה, דווקא אותה • בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, היא אומרת: "הולכת להגיש תלונה במח״ש. בגלל שזה מעצר פוליטי ראשון שלי הייתי בהלם"
ישראל יוספי
ל' תשרי התשפ"ג / 24.10.2022 23:25

ביום ראשון, בשעות הבוקר, נעצרה פעילת הליכוד טל גלבוע בגשר תל חי בעיר מגוריה כפר סבא.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

המעצר בוצע בטענה שתקפה פעילה פוליטית של ‘יש עתיד’. גלבוע נעצרה באלימות מצד השוטר, ואף נאזקה בידיה וברגליה. לאחר שלוש שעות שוחררה, ללא תנאים מגבילים.

לראשונה לאחר המעצר הקשה, מספרת גלבוע בת ה-44 בשיחה עם חרדים 10, על מה שהיא מכנה “מעצר פוליטי” ועל האלימות שהופנתה כלפיה.

“תפסתי את הגשר הקרוב לביתי בשעה 07:15. זה גשר שבשעה 08:00 בבוקר מגיעות אחת או שתיים מפעילות ‘יש עתיד’ לתפוס אותו. זה ברור שזה העניין, מי תופס קודם.

“הגעתי לגשר, הוא היה מקושט יפה בשלטים של הליכוד. הבחורה הזו הגיעה בשעה 08:00, היא באה לתלות את השלט שלה, אני אומרת לה: עד לפה את יכולה לתלות את השלט. השלט שלה ענק, היא לא יכולה לפרוס אותו על הליכוד – והיא תקועה. בגלל שהיא לא יכולה לתלות את השלט, היא חטפה קריזה וחייגה למשטרה.

“תוך כמה דקות הייתה ניידת במקום. השוטר אמר: ‘אני לא מתערב פוליטית בכלום, אין לי מה לעשות פה, אין פה אירוע’ – והלך. אמרתי לו: אתה צודק – ונגמר הסיפור.

“כל הזמן הזה, שעתיים, היא תולה שלט וחוזרת, כמה פעמים. הבחורה לא מפסיקה להציק, מצלמת כאילו אני הורסת את דגל ישראל – כך פעם אחר פעם. כל גשר שאני מגיעה בחודש וחצי האחרונים, עומדים צעירים עם ביהירות וישר מוצאים מצלמות. זה ככה כל פעם, יש פרובוקציות. תמיד זה מוביל לפרובוקציה מצולמת. התקשורת איתם, תמיד אנחנו נצא לא בסדר והם יצאו סבבה, למרות שהם אלימים.

“אחרי שאותה פעילה מציקה לי שעתיים, הגיע שלב שהיא החליטה לעמוד לידי, עם דגל של ‘יש עתיד’ מעל שילוט שלושים מטר של הליכוד. אמרתי לה: זו מדינה דמוקרטית תעמדי איפה שאת רוצה – אני מנופפת בדגל, היא מנופפת בדגל. באיזה שהוא שלב הדגלים שלנו התנגשו, ובקשתי סליחה.

“היא נכנסה לאטרף, ונצלה את זה. התחילה לתת מכות בדגל ומכה אחת בראש. אמרתי לה: את לא מתקרבת אליי את לא נוגעת בי. אני בת-44, יכולה להיות בגיל של אמא שלה. יהירות וחוסר כבוד זה לא בצחוק, זאת ההתנהלות באופן קבוע, לא נגעתי בה. היא אמרה: איכס, את יורקת כשאת מדברת ופשוט ירקה לתוך הפנים שלי. זה היה האירוע.

“באותו רגע התקשרתי למשטרה ולעירייה שתאכוף את החניה של הרכב שלה, שנמצא על המדרכה. הגיעה ניידת, אני אומרת ליומנאית, תודה רבה על הטיפול המהיר. לא ידעתי שהניידת הגיעה כי הפעילה התקשרה קודם. זה קריטי לסיפור.

“היא התחילה לבכות לשוטר, בזמן שהוא מדבר איתה חצי שעה. אחרי חצי שעה הוא ניגש אליי, אומר שאני מעוכבת לתחנת משטרת כפר סבא בגין תקיפה. חשכו עיניי. השוטר יושב איתה חצי שעה, הבחורה יורקת עליי, אני מקבלת ממנה מקל של דגל בראש, היא הולכת הביתה ואני מעוכבת. השוטר לא היה מוכן להקשיב.

“אמרתי לו שאני התקשרתי למשטרה. הוא אומר: זה לא מעניין אותי, את באה לומר את הגרסה שלך במשטרה. זה מאפס למאה. כל המעצר הזה היה מעצר שווא, השתחררתי במהירות על ידי מפקד התחנה. הם יודעים שהם עשו טעות.

“כל הסיפור ממעוכבת לעצורה, זה כי העברתי דברים לבן זוג שלי. השוטר התעצבן, שם לי אזיקים בידיים וברגליים, גם רואים את התפיסה שהיא אוחז בהם. אזיקים על הידיים זה הדבר הכי כואב שיש, רואים בסרטון איך שהוא תופס לי את האזיקים, תפיסה כזו של אזיקים – זה קריעה של הידיים.

“הם מהדקים את האזיקים אחד צמוד לשני שאין לך מרחב תנועה, ואז כל תנועה הכי קטנה של היד שלך בתוך האזיק זה מאוד כואב. הוא עוד איים שהוא יפעיל כנגדי טייזר. הוא אמר: נענתי לקריאה שלה. מה זה, משטרה שלה?

“השוטר היה לידי שעתיים בזמן המעצר. הייתי אזוקה בתוך תא, מאחורי סורג ובריח. אני מאחורי סורגים ואני ממשיכה להיות אזוקה ידיים ורגליים. הכל היה פה לא חוקי, לא סתם שוחררתי מהר.

“זה לא ראיות או עובדות. זה מי התקשר קודם, זה מטורף. השוטר עשה טעות עמוקה בשיקול הדעת שלו. עוד לפני שנחקרתי, המשטרה הוציאה הודעה שנעצרתי בגין חשד לתקיפה. לא מובן איך הגיעו למסקנה הזו?!”

וכך פרסמה המשטרה בהודעות דוברות בשעה 11:06: “שוטרי תחנת המשטרה בכפר סבא פתחו בסריקות עם קבלת דיווח בגין דיווח על תקיפת פעילים פוליטיים בעיר. ע”פ החשד עלה, כי תושבת העיר בת 44 הגיעה למקום בו תלו פעילים פוליטיים שלטים, תקפה אותם וירקה עליהם. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו לעכב אותה לחקירה בתחנת המשטרה ומשסירבה, נאלצו השוטרים לעצור אותה לחקירה”.

גלבוע: “נעשה לי עוול, השוטר הוא לא שוטר, הדוברות היא לא דוברות והתקשורת היא לא תקשורת, כי אף אחד לא בודק מה היה. כולם נהנו מהדבר הזה: ‘טל גלבוע תקפה פעילים של יש עתיד’. לאחר מכן יצאה הודעת דוברות נוספת, שעוכבה לחקירה ולאחר מכן נעצרה פעילה בת 28 תושבת חיפה”.

6 שעות אחר כך, בשעה 17:07 הודיעה המשטרה: “שוטרי תחנת המשטרה בכפר סבא פתחו הבוקר בסריקות עם קבלת דיווח על חשד לתקיפה הדדית במעורבות 2 נשים בעיר. השוטרים שהגיעו למקום ביקשו לעכב אישה אחת בחשד שתקפה אחרת על רקע אירוע פוליטי במקום, ומשסירבה – נעצרה לחקירה וכאמור עם התקדמות החקירה עוכבה לפני זמן קצר חשודה נוספת, תושבת חיפה בת 28 בחשד לתקיפת החשודה הראשונה. השתיים שוחררו בתום חקירתן”.

מה את הולכת לעשות?

“הייתי היום אצל עורך דין, אני הולכת להגיש תלונה במח״ש. בגלל שזה מעצר פוליטי ראשון שלי הייתי בהלם. בעבר נעצרתי בפעילות למען בעלי חיים, שם היה צפוי שעוצרים אותי, לקחתי את זה בחשבון. עברתי על החוק. פה אני המותקפת, ואני מאחורי סורג ובריח, אזוקה. אגיש גם תביעה אזרחית נגד המשטרה.

“יש פה מעצר שווא, אלימות מוגזמת. אני חבולה, כל הגוף שלי כואב, אני לא יכולה להניח את הידיים על כלום, הכתפיים גמורות הרגליים גם. אני לא רגועה, כאילו, כל רגע יכול להגיע אליי שוטר הביתה, אני מפחדת שידפוק שוטר בדלת. יש לי חשש להיות ליד שוטרים, זו לא משטרת ישראל. השוטר הזה לא ראוי ללבוש את המדים האלה. כשאתה שוטר, יש לך כוח כמעט בלתי מוגבל על כל אדם ברחוב, אתה צריך להחליט מתי אתה מפעיל את הכוח שלך ומתי לא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות