גנץ מתחזק בשני מנדטים, סמוטריץ מאבד מנדט לליכוד

חרדים 10
|
ל' תשרי התשפ"ג / 24.10.2022 22:13
בגלל הקלטת המטנפת? לראשונה זה זמן רב הליכוד מתחזקת במנדט על חשבון הציונות הדתית • ליברמן ומרב מיכאלי מאבדים מנדט כל אחד לגנץ • 46% מהמשיבים במגזר הערבי מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות – עלייה קלה של 2% • ואיך תיראה מפת הגושים אם איילת שקד תפרוש?

שבוע לפתיחת הקלפיות: מסקר חדש שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם הערב (שני) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12, עולה כי לא חל שינוי בגושים.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

בהשוואה לסקר האחרון של חדשות 12, שפורסם ב’ועידת המשפיעים’, גוש נתניהו שומר על כוחו עם 60 מנדטים, בעוד גוש לפיד עם 56 בלבד.

לפי נתוני הסקר,  לראשונה זה זמן רב מפלגת הליכוד מתחזקת במנדט על חשבון מפלגת הציונות הדתית – ועולה ל-32 מנדטים, יש עתיד שומרת על כוחה עם 24 מנדטים, המחנה הממלכתי בראשות גנץ מתחזק בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, ומפלגת הציונות הדתית נחלשת במנדט אחד – ויורדת ל-13 מנדטים.

המפלגות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה, נותרות ללא שינוי עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

ישראל ביתנו מאבדת מנדט לגנץ ומקבל  5, גם העבודה מאבדת מנדט לטובת גנץ – ונשארת עם 5. מרצ של זהבה גלאון יציבה עם 5.

המפלגות הערביות רע”ם וחד”ש-תע”ל עם 4 מנדטים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה נותרות בל”ד – עם 2% מהקולות, והבית היהודי של איילת שקד עם 1.8%. מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה וחופש כלכלי בראשות אביר קארה – גם הן מתחת לאחוז החסימה.

בהתאמה לראשות הממשלה מבין כלל המדגם, נתניהו מוביל עם 45% לעומת לפיד עם 33%.  גנץ השיג התאמה נמוכה משל לפיד: 26% לעומת נתניהו עם 45%.

מבין כלל המדגם – 69% אמרו כי הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות. בין המגזרים עדיין קיים פער גדול בין אחוז המצביעים – במגזר היהודי 72% אמרו כי יגיעו להצביע, ובמגזר הערבי 46% מהמשיבים בלבד – עלייה קלה ב-2% מהסקר האחרון.

ומה יקרה אם איילת שקד תפרוש?

בסקר החדש בדקנו גם איך תיראה תמונת המנדטים ומפת הגושים אילו מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד תפרוש ולא תתמודד בבחירות, ואלה הנתונים: המנדטים בקרב כל המפלגות נותרות ללא שינוי, וכך גם מפת הגושים – כאשר גוש נתניהו עם 60 מנדטים וגוש הקואליציה הנוכחית עם 56.