דרמה במחדל באסותא: הזוג שטען לקשר גנטי אינם ההורים של העובר

בבדיקה התברר: בני הזוג שעל פי ההערכות נחשבו בסבירות גבוהה להורי העובר - אינם בעלי מטען גנטי זהה • עורכי דינם: "תחושת הקלה" • בית החולים בבעיה גדולה: יצטרך להמשיך לחפש את ההורים הגנטיים
חרדים 10
כ"ט תשרי התשפ"ג / 24.10.2022 17:03

המחדל ב’אסותא’ ראשון לציון: בית המשפט לענייני משפחה בעיר פרסם היום (שני) את תוצאת הבדיקה הגנטית שנעשתה לעוברית, ממנה עלה כי בני הזוג שטענו לקשר גנטי – אינם ההורים שלה.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

השופטת חני שירה, שזימנה את הצדדים למסירת תוצאות הבדיקה, כתבה בהחלטתה: “זימנתי את באי כוחם של הצדדים לאולמי באופן דחוף, לאור העובדה שהתקבלה חוות הדעת של מנהל היחידה לסיווג רקמות מבית החולים שיבא, ד”ר רון לבנטל, וממנה עולה שהבדיקות שהתבצעו שללו את אפשרות האימהות והאבהות הגנטית של המשיבים 3 ו-4 ביחס לעוברית שנושאת המשיבה 1”.

תגובת בני הזוג שנקבע כי אינם ההורים הגנטיים, אשר נמסרה באמצעות באי כוחם, עורכי הדין דורי כספי, שירה פרידן ושמואל מורן: “אנו מודים לבית המשפט שעשה כל מאמץ לברר את שאלת הזיהוי הגנטי מהר ככל האפשר, למרות הקשיים שהוערמו בדרך. אסותא ומשרד הבריאות הצביעו עלינו כזוג שהוא קרוב לוודאי ההורים הגנטיים. אנחנו ביקשנו אך את חסד הידיעה. עתה, כשהתקבלה התוצאה, אנו מעבדים את המידע החדש, חשים הקלה ומייחלים לשוב לשגרת חיינו. אנו מאחלים בריאות לעוברה וליולדת, ומקווים להתרת ספקות עבור מטופלות אחרות”.

בית החולים אסותא נמצא כרגע בבעיה גדולה יותר מעד עתה, משום שהם מחויבים להמשיך בחיפוש אחר ההורים הגנטיים. משמעות התוצאות היא: אחת מתוך שמונה נשים אחרות, היא כרגע בסבירות כזו או אחרת האם הגנטית של התינוקת שצפויה להיוולד בימים הקרובים.

בעקבות הממצאים בבית החולים מקיימים דיון חירום, ומנסים לבדוק היכן קרתה הטעות ומי מהמטופלות יכולה להיות אמו הביולוגית של העובר.

כדי למצוא מי ההורים הגנטיים של העובר, בית החולים יצטרך לפנות שוב לבית המשפט כדי לבקש אישור לבדיקות גנטיות נוספות.

“מרגע היוודע דבר האירוע החריג פעלה אסותא עם מיטב המומחים בנושא ה-IVF באופן מיידי, על מנת לאתר בסבירות גבוהה את הורי העובר”, נמסר מבית החולים. “הבדיקה מעידה שאין מדובר באם הביולוגית, כפי שהעלה המיפוי הראשוני. צוות של מומחים בכירים יושבים בשעות הקרובות כדי ללמוד את משמעות התוצאות ואסותא תנקוט פעולות נדרשות בהתאם. בכל מקרה אסותא תמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי בשקיפות מלאה ותיאום עם משרד הבריאות”.

לפי דיווח בחדשות 12, האישה ההרה הבהירה כי היא מתכוונת להילחם על הילדה. “זו הילדה שלי ואני לא נותנת אותה לאף אחד”.

הפרשה המסעירה החלה, לאחר ש בחודש שעבר נחשף כי בבדיקה שנערכה לאישה בהיריון שעברה הפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא, התגלה שהיא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה מבחינה גנטית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות