בג”ץ דחה העתירות נגד הסכם עם לבנון • העותרים: “פסק דין שגוי”

שופטי בג"ץ החליטו דפה אח לדחות את העתירות נגד ההסכם עם לבנון • ארגון לביא: מאפשר ללא הצדקה לממשלת מעבר ברגעים האחרונים לכהונתה להביא על ישראל הסכם כניעה לחיזבאללה • ח"כ רוטמן: "למי שהיה ספק, מפלגת בג"ץ כבר הודיעה מי יושב איתה בקואליציה"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"ג / 23.10.2022 10:39

פה אחד: שופטי בג”ץ החליטו הבוקר (ראשון) לדחות את ארבע העתירות שהוגשו נגד ההסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הימי של המדינות.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

הרכב השופטים הבכיר, שכלל בין היתר את הנשיאה אסתר חיות והשופטים עוזי פוגלמן ונעם סולברג, הודיע כי הנימוקים לדחיית העתירות יינתנו בנפרד, כפי שקורה כאשר מדובר בפסיקה בסד זמנים צפוף.

מפורום קהלת שהיה בין מגישי העתירות, נמסר בתגובה להחלטת בג”צ: “בדיון בבג”צ ביום ה’ נותרו סימני שאלה גדולים ביחס לחוקיות ההסכם שלא קיבלו כל מענה מצד נציגי הממשלה. ציפינו כי בית המשפט העליון ידרוש הסברים והבהרות. נמתין לפרסום ההנמקות”.

מארגון לביא נמסר: “להבנתנו פסק הדין שגוי, ומאפשר ללא הצדקה לממשלת מעבר ברגעים האחרונים לכהונתה להביא על ישראל הסכם כניעה לחיזבאללה המסכן את ביטחון ישראל”.

ח”כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית אמר בתגובה לדחיית העתירות נגד הסכם הגז עם לבנון: ”בג”ץ דחה את העתירות בלי נימוקים. למי שהיה ספק, מפלגת בג”ץ כבר הודיעה מי יושב איתה בקואליציה”.

העיתון הלבנוני “אל-אחבאר” המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי החתימה על מסמכי הסכם הגבול הימי צפויה ביום רביעי או ביום חמישי הקרוב.

ככל הנראה, מעמד החתימה יתקיים בעיירה הלבנונית נאקורה שבגבול עם ישראל, אחרי שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיע לאזור ביום שלישי או ביום רביעי.

החתימה תתקיים בחדרים נפרדים, כשהמשלחת הלבנונית בחדר אחד, והמשלחת הישראלית בחדר אחר. לצדדים יצטרפו נציגים של האו”ם ושל הממשל האמריקני, שאותו מייצג המתווך לשיחות עמוס הוכשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות