נתניהו ביקר את פוטין והפתיע: אשקול לספק נשק לאוקראינה

נתניהו גילה בראיון ל-USA Today כי כאשר פרצה המלחמה הוא התבקש לתווך בין אוקראינה לרוסיה, אך העדיף להשאיר זאת לבנט • מתח ביקורת על פוטין: "מונחה על ידי החזון שלו לייסד מחדש ממלכה רוסית גדולה ואני מקווה שיש לו מחשבות שניות לגבי זה"
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ג / 22.10.2022 20:13

בנימין נתניהו הצהיר בראיון לעיתון האמריקני USA Today, כי אם יחזור ללשכת ראש הממשלה, הוא יבחן את האפשרות לספק נשק לאוקראינה.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

מדובר בשינוי בעמדתו של נתניהו, שעד היום דגל בקו זהיר, אשר נמנע מכל אפשרות לחיכוך עם רוסיה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, נתניהו מתח, באופן חסר תקדים, ביקורת על פוטין. לדבריו, נשיא רוסיה “מונחה על ידי החזון שלו לייסד מחדש ממלכה רוסית גדולה ואני מקווה שיש לו מחשבות שניות לגבי זה, אף שאינני רוצה לשחק את תפקיד הפסיכולוג. אני רוצה להיות בתפקיד ראש הממשלה שמקבל את כל המידע, ומקבל החלטות לגבי מה ואם אנו עושים בנוגע לקונפליקט הזה, מעבר למה שכבר נעשה עד עתה”.

נתניהו גילה, כי כאשר פרצה המלחמה הוא התבקש לתווך בין אוקראינה לרוסיה, אך העדיף להשאיר זאת לראש הממשלה דאז נפתלי בנט. להערכתו, אם ישוב לתפקיד ראש הממשלה האפשרות שישמש כמתווך תעלה מחדש.

בשבוע שעבר פנתה אוקראינה לישראל באופן רשמי וביקשה לרכוש ממנה את מערכות ההגנה האווירית השונות שבשימוש צה”ל: כיפת ברזל, מגן אור (מערכת הלייזר שעדיין אינה מבצעית), חץ 3, פטריוט, קלע דוד וברק 8.

שר הביטחון גנץ אמר כי לא צפוי שינוי במדיניות של ישראל, שתמשיך לתמוך באוקראינה באמצעות סיוע הומניטרי בלבד.

לאחר אמירתו ביטלה קייב שיחת טלפון שנקבעה בינו לבין שר ההגנה האוקראיני.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוקרינה
    22/10/2022 21:15
    אדם
  1. אנחנו לא צרכים להתערב בין שהי מדינות כי בעצם לו אוקרינה ולו רסויה הם אהובים עלינו ולו הם עלינו שניהם שונאי ישראל שהם יתבוססו בדמם ואנחני צריכים להיות ניוטרלים משני צדדים

  2. הםסד
    22/10/2022 23:28
    צבי
  3. נתניהו מאותת שהוא יפסיד בבחירות לכן אין לו מה לפחד מפוטין, שאלו את הרבנים.

  4. אויש. כמה אתה שקרן. תביא אישור מפוטין ששוחחת איתו
    22/10/2022 23:40
    יובל
  5. אתה נפגשת עם פוטין כמו שאני ראיתי את המלאך גבריאל