נתניהו: אני לא אוותר על הציונות הדתית בשביל לקבל כתבה ב’הארץ’

נתניהו לתומכי הליכוד בדימונה: "גנץ זה שמאל, הוא רוצה בירה פלסטינית בירושלים, אני לא אקים איתו ממשלה" • מיקי זוהר: "אם בן גביר וסמוטריץ' ינסו לסחוט אותנו, נלך שוב לבחירות"
חרדים 10
כ"ה תשרי התשפ"ג / 20.10.2022 19:46

בנימין נתניהו הבטיח הערב (חמישי) בכנס בחירות בדימונה כי מפלגת הציונות הדתית תהיה בממשלה הבאה.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

”אנחנו צריכים להקים ממשלה לאומית. אני הולך להקים ממשלה לאומית – הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס ויהדות התורה”, אמר נתניהו.

לדבריו, “גנץ זה שמאל, הוא רוצה בירה פלסטינית בירושלים, אני לא אקים איתו ממשלה. אני לא אוותר על הציונות הדתית בשביל לקבל איזו כתבה ב’הארץ’. אנחנו נקים רק ממשלת ימין”.

ההבטחה של נתניהו מגיעה בעקבות טענות שהשמיע יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’, לפיהן לאחר הבחירות התקשורת תפעיל לחץ כבד על בני גנץ כדי שיצטרף לממשלה עם נתניהו, ולמנוע בכך את מינויים של בן גביר וסמוטריץ’ לשרים בממשלה.

בליכוד סבורים כי החשש שנתניהו יוותר על הציונות הדתית לטובת גנץ מובילה לזליגה של קולות לעבר בן גביר.

חבר הכנסת מיקי זוהר התארח היום ב’וועידת המשפיעים’ של חדשות 12 וקשת, ואמר למראיין עופר חדד כי איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’ יהיו חלק מקואליציה שאותה מקווים בליכוד להרכיב – אך לא בכל מחיר.

“אנחנו מכבדים מאוד את הציונות הדתית, אבל היא לא תכתיב את קווי היסוד של הממשלה”, אמר ח”כ זוהר. “בן גביר יהיה חלק מכל ממשלה שנקים, ואנחנו אומרים זאת בצורה ברורה ולא מתנצלים”.

עם זאת, “יש הרבה דברים שעליהם לא נסכים עם בן גביר”.

הוא הדגיש: “אם בן גביר וסמוטריץ’ יבואו וינסו לסחוט אותנו – לא תקום קואליציה ונלך שוב לבחירות. נתעקש על האידיאולוגיה הימנית-ליברלית של הליכוד, ואם הם ינסו לקחת את זה לקצה, לא תקום פה קואליציה ולא יהיה לנו את הרוב הנדרש”.

עם זאת, ח”כ זוהר אמר כי ידוע לו שלא ניתן לצאת ממשא ומתן קואליציוני מבלי להתפשר בנושאים מסוימים. “יהיו ויתורים. השאלה היא אם כאלה שנצטרך לעשות לטובת גנץ, כמו סטטוס קוו במערכת המשפט ואפס תיקונים במשילות, או לטובת קואליציה עם בן גביר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות