3 ערבים מהצפון העבירו מידע לחמאס ותכננו לפגוע בסלקום

שלושה ערבים ישראלים, תושבי הצפון, נאשמים כי נפגשו עם גורמים בארגון חמאס בטורקיה ומסרו להם מידע רגיש על תשתיות תקשורת • המטרה: להוביל לפגיעה בתשתיות חשובות של חברת סלקום במהלך מבצע צבאי או לחימה • אחד הנאשמים מהנדס תוכנה בסלקום והשני יועץ חיצוני לחברה
חיים טוויל
כ"ה תשרי התשפ"ג / 20.10.2022 14:14

כתב אישום ביטחוני חמור הוגש היום (חמישי) נגד שלושה ערבים ישראלים תושבי הצפון, בין היתר, בגין עבירות ביטחון חמורות הנוגעות למסירת מידע רגיש, בהיקף נרחב לארגון החמאס בטורקיה ולהצבת סיכון סייבר תשתיתי חמור לחברת סלקום, בעת מערכה צבאית עתידית של מדינת-ישראל.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

השלושה נאשמים בעבירות של סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, מגע עם סוכן חוץ, השמדת ראיה, וקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה.

כתב האישום הוגש בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

אחד הנאשמים, ר.ע., עובד כמהנדס תוכנה בחברת סלקום, ובמסגרת תפקידו קיבל גישה נרחבת למערכות מחשב ומערכות מידע בחברה.

במהלך השנים האחרונות הוא נפגש עם שורת גורמים מארגון הטרור חמאס בטורקיה, בתיווכו של אשרף חסן, אזרח ישראלי פעיל חמאס המתגורר בטורקיה ולבנון ומעורב בקידום פעילות כנגד מדינת ישראל – ומסר מידע רגיש על תשתיות תקשורת בישראל, שאליו נחשף במסגרת עבודתו, ושאינו נגיש לציבור הרחב. כל זאת, במטרה לסייע לארגון חמאס לפגוע באותן תשתיות, בעיקר בעת לחימה.

בשנים 2022-2021 נפגש ר.ע. בטורקיה עם בעזאם אקרע, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס – שביקש את סיועו בהעברת מידע נוסף עבור הארגון.

הגורמים השונים שעימם נפגש הנאשם פועלים תחת צאלח ערורי, ראש מרחב הגדה בחמאס, שאחראי על הכוונת הטרור באיו”ש.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם ביקש לשבש את פעילות חברת סלקום בזמן מלחמה.

במהלך הפגישות בין הצדדים ביקש אקרע גישה למערכות המחשב והמידע של חברת סלקום. לכן, לאחר חזרתו לארץ ניפגש ר.ע עם ש.ע במטרה לקבל מידע בין היתר על נקודות התורפה של המערכות, תוך שהוא מבהיר כי מטרת ההעברת המידע היא לאפשר לארגון החמאס לשבש את פעילותה של חברת סלקום בזמן מלחמה או מבצע צבאי.

בהתאם לבקשתו, ש.ע, אשר לאחר מספר שנות עבודה בסלקום החל ב-2017 לשמש כיועץ חיצוני בסלקום בנושאי רשתות תקשורת ורשתות מחשוב, העביר לר.ע, מידע על מערכות אבטחת המידע של חברת סלקום ועל דרכים שונות לעקיפתן. זאת לצרכי חדירה חיצונית בלתי-מורשית למערכות המחשוב והמידע של החברה, בידיעה מלאה כי ר.ע התעתד להעביר את המידע הרלוונטי לאנשי החמאס בטורקיה.

נוסף על כך, החל משנת 2015 לערך, החלו ר.ע וש.ע לדון ביניהם על האפשרות להשבית או לשבש רכיבים שונים במערכות המחשב והמידע של חברת סלקום, בעת מלחמה או מבצע צבאי בין ישראל לפלסטינים, וזאת על רקע לאומני ואידיאולוגי, מתוך רצונם המשותף לסייע למאבק הפלסטיני הצבאי בישראל על דרך של פגיעה בתשתית חברת סלקום ובמשתמשיה, ולהסב בכך פגיעה בביטחון המדינה.

עורך דין נמיר אדלבי, המייצג את הנאשם המרכזי בפרשה אמר: “רק היום הוגש כתב אישום חמור ביותר, שמייחס לנאשם שורה ארוכה של עבירות ביטחוניות חמורות. ביקשנו לדחות את הדיון ולצלם את חומרי החקירה בתיק כדי להתמודד עם הטענות.

“הנאשם שאני מייצג נעצר ב-11 בספטמבר – לפני כחודש וחצי, ומעצרו הוארך פעם אחר פעם קרוב ל-35 ימים. הוא היה בחקירה קשה, ארוכה ומייגעת. בכל תקופת המעצר נמנע ממנו מפגש עם עו”ד, כ-21 ימים, ואז הופעלו עליו לחצים רבים אשר הובילו אותו לספר דברים שאינם אמת, והאישום נראה מנופח מעבר לכל פרופרוציה. לאחר שנלמד את חומר החקירה נתמודד עם הטענות”.

תגובת סלקום להודעה המשותפת לפרקליטות, שירות הביטחון הכללי והמשטרה: “סלקום מגנה בתוקף את האירוע החמור ופעלה באופן הדוק עם רשויות הביטחון לסכל כל נזק פוטנציאלי ולקדם את החקירה. לאחר בדיקה מעמיקה, אין כל אינדיקציה לגרימת נזק ללקוחות סלקום ואין כל חשש לדלף מידע אישי על לקוחות.

“יובהר – כלל גורמי הביטחון קבעו כי לא נפל פגם בהתנהלות החברה. סלקום מונחית בשגרה על ידי כל גורמי הביטחון ועומדת בתנאים ובכללים המחמירים ביותר שלהם, כחלק ממחויבותה כחברת תקשורת ישראלית מובילה.

“העובד המואשם במעשים החמורים וכן היועץ החיצוני הודחו מסלקום לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וזה רק קצה קצה הקרחון...
    20/10/2022 19:25
    דוד
  1. לטמון את הראש בחול הפך לספורט הלאומי בשנים האחרונות. יהודים מטומטמים