הבנות נבהלו: עליזה בלוך התעקשה שהאברכים יתפללו בתוך הסמינר

עיריית בית שמש הקצתה כיתת לימוד בתוך מבנה סמינר 'פניני חן' לטובת בית כנסת לאברכים • הנהלת הסמינר: "מהלך שאין לו תקדים, שבשער אחד של בית ספר לבנות יכנסו מתפללים" • אחרי התערבות משרד החינוך: הכניסה של האברכים תיאסר בזמן הלימודים
חרדים 10
כ"ה תשרי התשפ"ג / 20.10.2022 13:47

בנות הסמינר היו בהלם: עיריית בית שמש הקצתה כיתת לימוד בתוך מבנה סמינר ‘פניני חן’ לטובת אברכי בית הכנסת הספרדי השכונתי.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

בעקבות כך, הנהלת הסמינר הודיעה לתלמידות כי בשל העובדה שאנשים זרים נכנסים לבניין הסמינר, לא יתקיימו לימודים בימים הקרובים – בהוראת משרד החינוך שלא לקיים לימודים במוסד שנכנסים אליו אנשים זרים.

בהודעה שנשלחה להורי התלמידות נכתב: “מהלך שאין לו תקדים בשום מקום בארץ, שבשער אחד של בית ספר לבנות יכנסו מתפללים, גברים וילדים, בכל שעות היום. למרות כל המאמצים של הנהלת הסמינר ופניות של עסקנים לראש העיר לבטל את ההחלטה הקשה, בקשתינו לא נענתה”.

בהנהלה סיפרו, כי ראש העיר עליזה בלוך הבהירה כי בית הכנסת יישאר בתוך מבנה הסמינר.

“לצערנו”, כתבה ההנהלה, “על פי הוראות משרד החינוך, אנו נאלצים להודיע על ביטול יום הלימודים למחר, ולגבי ההמשך נעדכן”.

אלא שבעקבות פניית ערוץ 7, ממשרד החינוך פנו  לעיריית בית שמש, שמסרה כי כניסת האברכים תיאסר לאורך השבוע בזמן שהסמינר פועל, ובית הכנסת יפעל במתחם רק בימים בהם לא מתקיימים לימודים.

ממשרד החינוך נמסר לערוץ 7: “משרד החינוך מחוייב להבטיח את תחושת המוגנות של התלמידות והצוות החינוכי. לאור זאת, מיד עם קבלת הדיווח, המשרד פנה לרשות בנושא. הרשות מסרה למשרד כי היא לא תאפשר כניסת מתפללים למתחם בית הספר לאורך השבוע, אלא בסוף השבוע בלבד, בימים בהם לא מתקיימים לימודים במתחם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות