יהודים תקפו בחווארה חיילי צה”ל, שניים נפצעו • תוקף אחד נעצר

כוח צה"ל בפיקוד מפקד גדוד 202 שפעל לפזר הפרת סדר באזור חווארה הותקף באלימות, שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים יהודים • המשטרה הודיעה כי היא חוקרת את התקיפה כ"פשע לאומני": בקרוב צפויים מעצרים נוספים • סמוטריץ: "לא מרימים יד על חיילי צה"ל. נקודה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשפ"ג / 20.10.2022 10:38

המשטרה עצרה חשוד, תושב השומרון, לאחר שעל פי החשד היה מעורב בתקרית תקיפת החיילים שהתרחשה הלילה (חמישי) בחווארה.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

החשודים בתקיפת החיילים עלו מיד לאחר המעשה למכונית וניסו להימלט מכוחות המשטרה והצבא, אלא שלאחר סריקות אותר אחד מהם – ונעצר.

לפי המשטרה, החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה, תוך ניסיון להימלט מהכוחות. כוחות משטרה וצבא החלו בסריקות במהלכם עצרו חשוד שישב ברכב שנמלט.

החשוד, בשנות ה-20 לחייו, נעצר לחקירה. צפויים מעצרים נוספים.

מפקד מחוז ש”י, ניצב עוזי לוי, הנחה להעביר את חקירת האירוע למפלג פשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של המחוז – והוא נחקר כפשע לאומני. “אנו נמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל אלו שהיו מעורבים באירועים האלימים האחרונים ובתקיפת כוחות הביטחון ולא נעבור לסדר היום עד שנשים ידינו על כל המעורבים ונמצה עמם את הדין בחומרה”.

בתקרית החריגה הלילה הותקפו ונפגעו מפקד גדוד מהצנחנים ולוחמיו בידי מתפרעים יהודים בחווארה, סמוך לשכם – במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה באזור.

על פי הודעת דובר צה”ל,  “הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים באזור, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח צה”ל בפיקוד מפקד גדוד ‘צפע’ (202), פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף. המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח”.

בהודעת דובר צה”ל נאמר: “צה”ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מצוי דין. פגיעה בלוחמי צה”ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות”.

הרמטכ”ל אביב כוכבי הגיב בחריפות לאירוע. “הפגיעה בלוחמי צה”ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר.

“מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה”ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה”ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות על ידי מתיישבים”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ, הגיב: “לא מרימים יד על חיילי צה”ל. נקודה”.

יוסי דגן הגיב: “בזים למי שתוקף את חיילי צה”ל, הקומץ הזה לא מייצג את ההתיישבות וחלקם הגדול לא מכאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות