דרכי טיפול חדשניות לטיפול בטריפל נגטיב

אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר, הוא ללא ספק סרטן נשים • בזכות הניסיונות הרבים, נמצאו דרכים מתקדמות איך להתמודד עם המחלה באופן שימנע ממנה להתגבר ואף לסכן את חייהן של נשים רבות • מה כולל הטיפול המתקדם?
תוכן שיווקי
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 17:46

אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר, הוא ללא ספק סרטן שד בקרב נשים. אחת מכל תשע עלולות להתמודד איתו, וכשמדובר על נשים שיש במשפחה שלהן היסטוריה של סרטן שד, אזי שהסיכון הוא גבוה יותר.

לכן מומלץ לנשים מעל גיל 50 לעשות ממוגרפיה באופן קבוע, ורופאים רבים אף ממליצים לעשות את הבדיקה קודם לכן, בשביל לאבחן את המחלה בשלב מוקדם.

במהלך השנים, נעשו ניסיונות רבים בשביל למצוא דרכים כיצד לאבחן את המחלה בשלב מוקדם ככל שניתן, ואם לא ניתן, אז לטפל בה באופן משמעותי ומסיבי על מנת שיהיה ניתן להתגבר עליה.

בזכות הניסיונות הרבים, נמצאו דרכים מתקדמות איך להתמודד עם המחלה באופן שימנע ממנה להתגבר ואף לסכן את חייהן של נשים רבות.

מה זה טריפל נגטיב?

אחד מסוגי סרטן שד מוגדר טריפל נגטיב. מדובר על גידול אשר שלילי לשלושת הסמנים העיקריים, הוא איננו מבטא רצפטורים להורמונים כגון אסטרוגן ופרוגסטרון, וכן הוא איננו מבטא רצפטורים לפקטור הגדילה האפידרמלי.

זה סוג של סרטן שד אשר המאפיין שלו הוא גידול אשר יכול להתחלק מהר ועלול להשפיע באופן מהותי על החולה. במשך שנים נעשו ניסיונות רבים כיצד להתמודד איתו , להאריך את תוחלת החיים ולהתגבר עליו, על מנת לאפשר לכל מי שחלתה בו, גם להתמודד עם הגידול עד כדי נסיגה של המחלה ואפילו החלמה, תוך חזרה לשגרת חיים רגילה.

צריך לציין, מדובר על גידול שהוא שונה מגידולים אחרים שנקשרים לסרטן השד, בין אם זה באופי הטיפול והשפעותיו ובין אם זה בגורמי הסיכון והמאפיינים שלהם.

איך היה נהוג להתמודד עם המחלה?

בשביל להתמודד עם סרטן שד טריפל נגטיב, פותחו כאמור שיטות שונות ומתקדמות. כמו שציינו, מדובר בגידול הרבה יותר מסיבי, אגרסיבי וכן כזה שיכול לגרום לנסיגה משמעותית אצל החולה אחרי הטיפול, במידה והיא איננה מטופלת בצורה נכונה.

הנתונים מלמדים שלפחות 15 אחוז מכלל הנשים המאופיינות עם סרטן שד בישראל, מתמודד עם סוג סרטן זה, וכן הגיל שלהן הוא נמוך יותר מאשר הגיל הממוצע של חולות בסרטן שד באופן כללי. לכן היה צורך למצוא דרכים חדשות ומתקדמות לטפל במחלה.

בשביל לטפל בנשים עם טריפל דאבל, צריך לייצר פרוטוקול טיפול אישי המבוסס על פרמטרים מסוימים, כגון: גיל, שלב האבחון, גנטיקה, היסטוריה רפואית, ועוד. כך אפשר להחליט על תוכנית טיפול מותאמת עבור כל חולה וחולה המתמודדת עם סוג כזה של מחלה.

במשך שנים הטיפול כולל בין היתר, כימותרפיה למרות שמדובר בטיפול קשה שכולל תופעות לוואי שונות המשפיעות על החולה גם אחרי החלמתה, טיפולים באמצעות תרופות המעכבות את התפתחות התאים הסרטניים ושכפולם, וכן טיפולים אימונותרפיים אשר נועדו לעזור למערכת החיסונית לחמוק מתאי הסרטן. גם במקרה זה, מדובר על טיפול שכולל תופעות לוואי שונות ומשמעותיות.

מה כולל הטיפול המתקדם?

מאחר והיה צורך למצוא טיפולים יותר מתקדמים, כאלה שגם מאפשרים להתמודד עם המחלה וגם להתגבר עליה, ללא תופעות לוואי, אזי שנעשו מחקרים שמטרתם לייצר טיפול בטריפל נגטיב ללא כימותרפיה ובאמצעות תרופות המותאמות באופן ספציפי לכל חולה וחולה.

לשם כך, עורכים בדיקות גנטיות שמטרתן להתאים לחולה את הטיפול התרופתי המיועד לה על פי מאפיינים אישיים. מדובר על תוכנית טיפול אשר נעשית בהתאם לתוצאות הבדיקה הגנטית, כאשר מתבצע מעקב ובקרה לאורך כל תהליך הטיפול, מתוך כוונה לספק לחולה טיפול תרופתי מתאים באופן מדויק לסוג ומאפייני המחלה, וכן בשביל למנוע ממנה להתמודד עם תופעות לוואי שונות.

עם השנים, בזכות מחקרים ופיתוחים שונים, אזי שהתהליך נעשה לא רק בצורה מדויקת יותר אלא גם באופן הרבה יותר מהיר ויעיל.

כלומר, החולה יכולה לקבל תוכנית טיפול מותאמת מיד אחרי שהיא מבצעת בדיקות גנטיות, וביחד עם ליווי של רופא מומחה היא יכולה לעבור את הטיפול, להתגבר על המחלה או לחיות לצידה, מבלי שאיכות חייה תיפגע ומבלי שהיא תצטרך להתמודד עם תופעות הלוואי שאפיינו טיפולים אחרים.

אין ספק שגישה זו יכולה להשפיע באופן מהותי על הטיפול בסרטן שד בכלל ובפרט בכל מה שקשור לגידולים אגרסיביים ומשמעותיים, כמו בדוגמא של טריפל נגטיב, במתן תוצאות ברמה הגבוהה ביותר שישנן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות