לפיד וגנץ נחלשים, שקד יורדת. ואיזה גוש בטוח יותר בהצבעה?

יש עתיד והמחנה הממלכתי מאבדות מנדט כל אחת לטובת ישראל ביתנו והעבודה • הבית היהודי של שקד נחלשת מ-2.4% בסקר הקודם ל-1.9% • 100% ממצביעי רע"ם השיבו כי הם בטוחים בהצבעתם • מבין מצביעי המחנה הממלכתי - 38% מתוכם עדיין לא בטוחים שיצביעו עבור המפלגה
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 16:45

לפיד וגנץ נחלשים, שקד מתרחקת מהכנסת: מסקר mako וערוץ כנסת שערך מכון פאנלס פוליטיקס בימים 18-19 באוקטובר ופורסם היום (רביעי) עולה כי לו היו הבחירות נערכות כיום היה גוש נתניהו מקבל 60 מנדטים.

לפי הסקר, הציונות הדתית שומרת על מקומה כמפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, וגם הליכוד לא מאבד מ-32 המנדטים שקיבל בסקר הקודם.

מנגד, יש עתיד של יאיר לפיד והמחנה הממלכתי של בני גנץ מאבדות מנדט כל אחת לטובת ישראל ביתנו ומפלגת העבודה. מרב מיכאלי מתרחקת עם חמשת המנדטים מאזור הסכנה של אחוז החסימה, שם עדיין נמצאות חד”ש-תע”ל ורע”ם.

בתחילת השבוע פורסם כי נתניהו החליט לחסל את סיכוייה של איילת שקד במרוץ לכנסת. על פי הסקר, זה עובד: הבית היהודי בראשות שקד נחלשת ל-1.9% (לעומת 2.4% בסקר הקודם) ומתרחקת מאחוז החסימה. בל”ד, לעומת זאת, מתחזקת ל-1.4% – עדיין רחוק מהרף הנדרש. ביניהן ניצבת המפלגה הכלכלית בראשות פרופ’ ירון זליכה עם 1.5%.

ואלה תוצאות הסקר:

הליכוד – 32 מנדטים, יש עתיד – 24, מפלגת הציונות הדתית – 13, המחנה הממלכתי – 11, ש”ס – 8, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 5, מרצ – 5, מפלגת העבודה – 5, חד”ש-תע”ל – 4, רע”מ – 4.

עד כמה אתה בטוח בהצבעה שלך?

רע”ם וחד”ש-תע”ל אינן רחוקות מנפילה אל מתחת לאחוז החסימה, אולם הן יכולות לסמוך על הגרעין המחויב להן: 88% ממצביעי חד”ש-תע”ל ו-100% ממצביעי רע”ם השיבו כי הם בטוחים בהצבעתם, ונראה כי יספקו למפלגות אלו משענת יציבה – אם כי לא בהכרח מספקת.

‘גוש נתניהו’ נהנה משיעור ביטחון גבוה מאוד באשר להצבעתו הצפויה:  89% ממצביעי הליכוד וממצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית בטוחים בהצבעתם, 91% ממצביעי ש”ס ו-92% ממצביעי יהדות התורה.

הנתונים בגוש לפיד נמוכיםיותר: רק 77% בטוחים בהצבעתם, בשעה שקרוב לרבע מהמשיבים עודם מתלבטים – מה שמלמד כי פיזור המנדטים בין מפלגות השמאל-מרכז (ואולי אף ימינה מהן) עדיין עשוי להשתנות.

לבד ממצביעי רע”ם, מצביעי יש עתיד מגלים את הביטחון הרב ביותר בקואליציה הנוכחית באשר להצבעתם (84%). בקרב כל המפלגות האחרות ישנם לפחות 25% מתלבטים, כשהמספר גבוה במיוחד בין מצביעי המחנה הממלכתי – לא פחות מ-38% מתוכם עדיין לא בטוחים שיצביעו עבורה, 29% ממצביעי ישראל ביתנו לא בטוחים, ו-31% ממצביעי העבודה לא בטוחים שיצביעו עבורה.

מה הנושא שהכי חשוב עבור המצביעים בבחירות?

למרות שהבחירות מסומנות לרוב בתקשורת כמאבק בין תומכי נתניהו ומתנגדיו, הנושא החשוב ביותר עבור הישראלים – ועבור מצביעי מרבית המפלגות – איננו שלטון נתניהו.

48% מהנשאלים בסקר שנערך בשבוע שעבר (12.10) אמרו כי יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות (מתוך רשימת הנושאים שהוצגה בסקר). 22% בחרו במצב הביטחוני, ורק 16% בחזרת נתניהו לשלטון או במניעתה.

למעשה, אין אף מפלגה שמצביעיה בחרו בשאלת נתניהו כנושא החשוב ביותר (אם כי הפערים קטנים בליכוד ובעבודה; הסקר אינו מציג פילוח לפי מצביעי המפלגות הערביות בשל מיעוט נתונים).

יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר עבור המצביעים משני הגושים, אם כי לא במידה שווה. מתנגדי נתניהו בוחרים בו כנושא המרכזי בפער ניכר על פני האחרים (53% לעומת 18% למצב הביטחוני ולמניעת שלטון נתניהו); אולם אצל תומכי נתניהו הפער קטן יותר: 33% מצביעים על יוקר המחיה, 29% על המצב הביטחוני ו-20% על החזרת נתניהו לשלטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות