סקר גילה: העיתונאי האמין ביותר הוא יאיר שרקי. ומי הכי פחות אמין?

חרדים 10
|
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 16:03
סקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ עבור אתר “פרספקטיבה” בדק: מי העיתונאי האמין ביותר בישראל • ומה חושב הציבור הישראלי על אמינות ערוצי החדשות בטלוויזיה והעיתונים המרכזיים בישראל?

העיתונאי יאיר שרקי נמצא כעיתונאי האמין ביותר בישראל על פי סקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ בניהולו של פרופ’ יצחק כ”ץ,  עבור אתר פרספקטיבה.

מכון הסקרים הציג ל-1,013 המשיבים רשימה של 20 עיתונאים מוכרים, וביקש מהם לדרג את מידת האמינות שלהם בעיניהם.

העיתונאים עליהם נשאלו המשיבים הם: אראל סג”ל; עמית סגל; חגי סגל; איילה חסון; קלמן ליבסקינד; יאיר שרקי; ינון מגל; אבישי בן חיים; יעקב ברדוגו; שרון גל; אמנון אברמוביץ’; רביב דרוקר; אילנה דיין; נחום ברנע; נדב איל; אביעד גליקמן; ברק רביד; בן כספית; מוטי גילת; ויוסי ורטר.

מהתוצאות עלה, כי יאיר שרקי, הכתב לענייני חרדים של חדשות 12 הוא העיתונאי האמין ביותר בישראל – 66% מהנשאלים אמרו כי הוא עיתונאי אמין, יותר מכל שם אחר שהמשיבים נשאלו לגביו.

במקום השני ניצב חברו לערוץ, עמית סגל, ש-64% מהציבור חושב שהוא אמין. במקומות השלישי, הרביעי והחמישי נמצאים איילה חסון מחדשות 13 (56%), אילנה דיין (54%) ונחום ברנע מידיעות אחרונות (52%).

ומי בתחתית?

העיתונאי הנתפס כהכי פחות אמין בישראל הוא יוסי ורטר מ’הארץ’ – רק 32% מהנשאלים ראו בו עיתונאי אמין. אחריו ניצבים מוטי גילת (37%) ואביעד גליקמן (38%). מיד אחריהם ברק רביד ויעקב ברדוגו, עם 40% לכל אחד.

בנוסף הסקר בדק מה חושב הציבור הישראלי על אמינות ערוצי החדשות בטלוויזיה והעיתונים המרכזיים בישראל.

בתחום הטלוויזיה, המשיבים נשאלו  לגבי ערוצים 11, 12, 13 ו-14.

ערוץ 11 הוא ערוץ החדשות האמין ביותר בעיני הישראלים, כאשר 56% הכתירו אותו כאמין. אחריו באים ערוץ 14 (40% מהציבור רואים בו ערוץ אמין), ערוץ 12 (35%) וערוץ 13 (34%).

בתחום העיתונים המשיבים נשאלו  על ‘ידיעות אחרונות’, ‘ישראל היום’, ‘הארץ’, ‘מקור ראשון’ ו’מעריב’.

מסתבר כי ‘ידיעות האחרונות’ נתפס כעיתון האמין ביותר בישראל – 36% מהנשאלים אמרו כי מדובר בעיתון אמין. ‘ישראל היום’ נמצא במקום השני עם 34% ולאחריו ‘הארץ’ ו’מקור ראשון’ עם 30% לכל אחד.

העיתון הנתפס כהכי פחות אמין בישראל הוא ‘מעריב’ – רק 23% מהציבור רואים בו עיתון אמין.

באתר פרספקטיבה מציינים נקודה בולטת אחת שעולה מהמספרים האלה: הציבור הישראלי כמעט ואינו מאמין לכלי התקשורת שאמורים לשרת אותו.

למעשה, מבין הגופים – כאן 11 הוא כלי התקשורת היחיד שלמעלה מחצי מהציבור סבור כי הוא אמין – ולא הרבה יותר ממחצית מהציבור. שאר הערוצים והעיתונים מקבלים ציונים גרועים בהרבה.