המחדל באסותא: ביהמ”ש קבע – לבצע מיד בדיקה לזיהוי ההורים הביולוגיים

בית המשפט דחה את ערעורה של האם בהריון שנושאת את העובר - וקבע על ביצוע הבדיקה באופן מיידי • עד כה סירבה האם ההרה למסור את תוצאות הבדיקה הגנטית שנערכה
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 13:53

פרשת המחדל בבית החולים אסותא: בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (רביעי) את הערעור שהגישו עורכי דינה של האישה בהיריון – שנושאת את העובר – והורה על ביצוע בדיקה גנטית מיידית לגילוי זהות ההורים הביולוגיים. כך דווח היום (רביעי) ב’כאן חדשות’.

ביהמ”ש קבע, כי מתמלאים התנאים הנדרשים לביצוע בדיקה ללא הסכמת המערערת – האישה ההרה, לאחר שנשמעו טענותיה ובהרחבה.

לצד שלל הנימוקים בחוות הדעת שלו, כותב השופט צבי וייצמן: “עיניהם של זוגות נוספים נשואות לתוצאות הבדיקה הגנטית, זוגות שהחלו בטיפולי הפריה חוץ גופית אצל אסותא, אך אלו נעצרו בשל האירוע הנדון. יש להניח כי אלו לא יודעים את נפשם בשל מעשה ההחלפה. האינטרס הציבורי הוא להתיר במהירות האפשרית את ספקותיהם של אלו והדרך לכך היא ביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה לאלתר”.

הפרשה המטלטלת נחשפה בחודש שעבר, כאשר במסגרתה בדיקה שנערכה לאישה בהיריון שעברה הפריה חוץ גופית באסותא, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה מבחינה גנטית.

בבית החולים אסותא ראשון לציון דיווחו על האירוע החריג, וביצעו מיפוי של הזוגות שטופלו במרפאה בה בוצעה ההפריה, כדי לבדוק למי שייך העובר.

בעקבות המקרה משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה עם אנשי מקצוע רלוונטיים, בהם מומחים בתחום הפריון והלידה.

א’, מי שהיא כנראה האם הביולוגית של אותה התינוקת, סיפרה ב’אולפן שישי’ בחדשות 12, כי היא “נקלעה לסיטואציה בלתי אפשרית, אני כבר שבועיים לא יודעת את נפשי. אני הרוסה, ממוטטת, אני לא חיה, אני לא מצליחה לתפקד, אני לא אוכלת, לא ישנה. רק מהמחשבה שזו יכולה להיות התינוקת שלי שהוכנסה בטעות, בטעות נוראית, לאישה אחרת, כשאני ובעלי נמצאים בתהליך כל כך סבוך ומפרך וקשה בניסיון להביא ילד לעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות