המנדט השביעי של ג’ בסכנה, 12% מהחרדים לא מתכוונים להצביע

מסקר של חברת 'אסקריא' במגזר החרדי לקראת הבחירות לכנסת ה-25 עולה: יהדות התורה נחלשת - ובדרך לאבד את השביעי • סמוטריץ' ובן גביר מקבלים 6% מקולות החרדים • בשונה ממערכות בחירות קודמות: אין ירידה בשיעור המתלבטים • ומה הם שיקולי ההצבעה במגזר החרדי?
אריה ריבקינד
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 12:15

יהדות התורה בפאניקה? מסקר שערכה חברת ‘אסקריא’, חברת מחקר במגזר החרדי, עולה כי רק 43% מהציבור החרדי יצביע בבחירות לכנסת ה-25 למפלגת יהדות התורה.

מדובר בנתון המצביע על ירידה לעומת נתונים שהתקבלו בסקרים קודמים, אז הוצגו 47% תמיכה – מה שמצביע על כישלון ההסברה של המפלגה.

לאור זאת, בחברת המחקר מציינים: “נראה שהמנדט השביעי של המפלגה בסכנה”.

עוד עולה מהסקר, כי 27% מהחרדים מצביעים לש”ס. לפי הסקר, זליגת הקולות לבן גביר וסמוטריץ’ אינה דרמטית:  6% מהציבור החרדי מצביע לציונות הדתית ורק כ-1% לליכוד.

הנתון הכי מעניין: 12% מהחרדים לא מתכוונים להצביע כלל.  מדובר במנדט שיכול להציל את כל ‘גוש נתניהו’.

רבים מהחרדים שאינם מצביעים משתייכים ל’פלג הירושלמי’, שרבניו מטיפים שלא להצביע בבחירות, לצד חוגים שזועמים על התנהלות הנציגות החרדית.

עוד מהסקר: בשונה ממערכות בחירות קודמות, לא נראית ירידה בשיעור המתלבטים, למרות מועד הבחירות הקרוב.

צילום: אסקריא

ומה הם שיקולי ההצבעה במגזר החרדי? לפי הסקר, הציות לגדולי ישראל הוא השיקול המרכזי בהצבעה בבחירות, לאחר מכן צביונה היהודי של המדינה.

הנאמנות לגוש הימין לא מהווה שיקול משמעותי בהצבעה החרדית.

ומה יקרה אם לא יהיו 61 ל’גוש נתניהו’? לפי תוצאות הסקר: 27% מהנשאלים חושבים שיש להקים ממשלת ימין בראשות מועמד אחר שאינו נתניהו, 16% חושבים כי עדיף ללכת לאופוזיציה, ורק 8% מסכימים כי במקרה ונתניהו לא יצליח להקים ממשלה יש להצטרף לממשלה בראשות בני גנץ או יאיר לפיד.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבעיה של יהדות התורה היא גולדקנופף. שם נרדף להתעמרות בעובדים
    19/10/2022 12:48
    חני
  1. עכשיו יש לאנשים זכות לנקום בו הענין שמי שיושפע זה גודל המפלגה וכל המשתמע מכך , הוא ידע להבריג את עצמו גבוהה. היה צריך מזמן להעיף אותו כי זה פשוט הורס את הטוהר וה”תום” שעוד נשאר קצת במפלגה.
    אני עדין מתלבטת האם בסוף לשים פתק ש”ס. למרות שאנחנו מצביעי יהדות התורה בנפשינו

  2. ביתרי
    20/10/2022 08:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. שמאיר פרוש יספר לחסידי חב”ד שהוא ידיד שלהם. יש כאלו שעדיין קונים את זה שם.