סמוטריץ ובן גביר שותים בקשית מביבי, לפיד גורר את מרצ למטה

שבועיים לבחירות: נתניהו יורד למספר המנדטים הנמוך ביותר בסקרים של 'כאן חדשות' • סמוטריץ' ובן גביר מתחזקים על חשבון הליכוד לנתון שיא • לפיד מתחזק על חשבון זהבה גלאון, וליברמן מתחזק על חשבון גנץ - שמקבל רק 11 • שלוש מפלגות בשמאל ליד הקו האדום • התוצאות המלאות
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 20:25

שבועיים ליום הבחירות לכנסת ה-25: מסקר ‘כאן חדשות’ שנערך  על ידי מכון קנטר בראשות דודי חסיד שפורסם הערב (שלישי) ב’מהדורה המרכזית’ של כאן 11,  בנימין נתניהו נחלש והליכוד יורד ל-31 מנדטים – התוצאה הנמוכה ביותר בסקרי כאן חדשות במערכת הבחירות הנוכחית.

יש עתיד, לעומת זאת, מתחזקת במנדט מהסקר הקודם, ומקבלת 25 מנדטים.

הציונות הדתית, שהעבירה עוד מנדט מהליכוד מקבלת 14 מנדטים – הכי הרבה שהיו לה בסקרי כאן חדשות.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ ממשיכה להיחלש, ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

במפלגות החרדיות: ש”ס עם 8, יהדות התורה עם 7.

ישראל ביתנו של ליברמן מצליחה להעביר אליה מנדט על חשבון גנץ, ולגדול ל-7 מנדטים. העבודה נשארת עם 5 מנדטים. מרצ רושמת ירידה, בשל העלייה של לפיד, ועומדת על 4 מנדטים בלבד.

שתי המפלגות הערביות, רע”מ וחד”ש-תע”ל, כל אחת עם 4 מנדטים.

מבין הרשימות שנמצאות מתחת לאחוז החסימה: בל”ד מתחזקת קלות לשני אחוזים מהקולות. הבית היהודי של שקד עם 1.9% מהקולות. המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.8% מקולות המצביעים.

תמונת הגושים:

הליכוד אומנם נחלשת, אבל גוש נתניהו – עם 60 מנדטים, זאת מאחר שמנדט אחד עובר מהליכוד לסמוטריץ’ ובן גביר. גוש לפיד עם 56 מנדטים, 4 מנדטים לחד”ש-תע”ל.

הנסקרים נשאלו: את מי הייתם מעדיפים לראות בתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או את לפיד? 44% היו מעדיפים את נתניהו כראש ממשלה, רק 32% ענו לפיד – וזו תוצאה נמוכה מזו שיו”ר יש עתיד קיבל בסקרים קודמים של כאן חדשות.

כלומר, למרות עליית המנדטים ליש עתיד, גוש השמאל-מרכז לא לגמרי מתייצב מאחורי הדרישה של לפיד להמשיך בתפקידו.

השוואה נוספת – בין נתניהו לגנץ: 45% ענו שנתניהו מתאים יותר לתפקיד. רק 26% ענו שיצביעו גנץ.

הסקר נערך היום על ידי מכון קנטר, ה-18 באוקטובר, במדגם שכלל 651 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה. הסקר בוצע בדגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל מגזר ערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,987, טעות הדגימה – 3.8+

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות