הלם: כל הספר ‘ביבי: סיפור חיי’ של נתניהו הודלף לרשתות החברתיות

המו"ל של הספר האוטוביוגרפי של בנימין נתניהו, שהפך לרב-מכר - מצא עצמו עומד בפני סיוט: הספר הודלף על גבי קובץ לרשתות החברתיות • הוצאת הספרים יכולה לתבוע כל אחד מהמפיצים בקבוצות ב-100 אלף שקלים
אבי כץ
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 18:50

18 יום עברו מאז שיצא לאור הספר “ביבי: סיפור חיי” – האוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר ויו”ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. מאז, הספיק הספר להימכר באלפי עותקים, תוך כדי שהוא מתקרב – לפי גורמים המעורים בפרטים – לתואר “ספר זהב” – שניתן לספרים שמכרו 20 אלף עותקים. לאחרונה, בעקבות הביקוש הרב, הספר  לצד ספרים אחרים כמו “סיפורה של הפוליטיקה הישראלית” של עמית סגל, שהפך גם הוא לאחד הספרים המבוקשים בארץ תוך זמן קצר. כעת,

הוצאת הספרים ‘שיבולת’, המו”ל של רב-המכר ‘ביבי: סיפור חיי’ שכתב ראש הממשלה לשעבר, מתמודדים בימים אלה עם סיוט: הספר כולו הודלף לרשתות החברתיות.

הספר, שיצא לאור לפני פחות משלושה שבועות, הספיק כבר להימכר בעשרות אלפי עותקים, אולם בימים האחרונים קובץ PDF של הספר המלא הופץ בקבוצות וואטסאפ, טלגרם וברשתות חברתיות נוספות, מה שעשוי לפגוע במכירות.

לפי דיווח ב’מאקו’, בהוצאת הספרים ‘שיבולת’ בודקים את הדברים באמצעות עו”ד של ההוצאה. הבדיקה כוללת איסוף של צילומי מסך שבאמצעותם הם מקווים להגיע אל אותם אנשים שמפיצים את הספר, על מנת לעצור את ההפצה הלא חוקית.

מדובר בהפרת זכויות יוצרים גסה, המאפשרת להוצאת הספרים לתבוע כל אחד מהמפיצים את הספר ב-100 אלף שקלים, ללא הוכחת נזק.

רותם סלע מו”ל הוצאת הספרים ‘שיבולת’ הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “הגיע לידיעתי כי ישנם גזלנים המפיצים עותקים דיגיטליים גנובים של ביבי: סיפור חיי. אם נתקלתם במפיץ בקבוצת וואסטאפ או טלגרם, אנא תעדו את ההפצה ואת פרטי המפיץ. המתעדים יזכו ב-1,000 ש”ח על כל הפרה שתגיע לבית משפט. הקנס אגב, הוא 100,000 ש”ח ללא הוכחת נזק. אנא הפיצו הודעה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לוזרים. איך קורה דבר כזה??
    19/10/2022 00:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חובבנות טהורה ומזוככת!