הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של הרצי הלוי לרמטכ”ל ה-23

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל • חברת הוועדה פרופ' טליה איינהורן התנגדה לביצוע המינוי בתקופת בחירות
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 15:44

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, אישרה היום (שלישי) את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ”ל ה-23 של צה”ל.

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום עם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים שהתכנסה לדון באישור המינוי, השיב לשאלותיה והסביר מדוע בעיניו מדובר באיש המתאים ביותר לתפקיד הרמטכ”ל.

בהמשך, הופיע גם הרמטכ”ל הנוכחי אביב כוכבי בפני הוועדה, והסביר גם הוא את תמיכתו בהלוי.

לוועדה לא הוגשו הסתייגויות ומידעים כלשהם נגד מינויו, כך שהוועדה קבעה כי לא נפל פגם במינוי.

היחידה שהצביעה נגד המינוי היא חברת הוועדה פרופ’ טליה איינהורן, אשר התנגדה לביצוע המינוי בתקופת בחירות.

לאחר אישור הוועדה יעמוד המינוי להצבעת ממשלה, אשר צפויה לאשרו.

מוקדם יותר היום הופיע שר הביטחון בני גנץ בפני הוועדה, הציג באופן רשמי את הצעתו למינוי הלוי

לאחר אישור הוועדה למינוי בכירים, מינויו של הרצי הלוי יובא לאישור בישיבת הממשלה.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית לא פסל היום, בראיון לרדיו 103, את האפשרות שממשלה עתידית תחליף את הרמטכ”ל המיועד הרצי הלוי. “אני חושב שכל מינוי שממשלה עושה, באשר הוא, אפשר לבטל אותו.

“אף אחד ממי שמכהן בתפקיד שבסמכות הממשלה למנות או לפטר לא צריך לקבל תעודת חסינות אוטומטית. כל בעל תפקיד יכול להיות מפוטר על ידי הממשלה, זה חלק מהמשמעות של ממשלה וחילופי שלטון”.

לדבריו, “חוק הפרשנות אומר שהסמכות למנות היא גם הסמכות לא למנות והסמכות גם לפטר. זה בדרך כלל, אלא אם כן, יש פרוצדורה מיוחדת בחוק. אין פה משהו מיוחד. האם יש סיבה לעשות את זה? האם זה חכם לעשות את זה? זה צריך לדון בכל מקרה לגופו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות