“יש קליעים בחדר השינה”: מחבלים ירו על בתים ביישוב שקד שבשומרון

זוהו פגיעות בשני בתים ביישוב שבשומרון • כוחות צה"ל סורקים אחר המחבלים • יוסי דגן: ''ההפקרות הזו חייבת להפסק"
חיים טוויל
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 14:19

מחבלים ירו הבוקר (שלישי) לעבר היישוב שקד בשומרון. זוהו פגיעות בשני בתים ביישוב. אין נפגעים.

כוחות צה”ל סורקים אחר חשודים.

אחד הבתים שנפגעו הוא ביתם של בני משפחת חסיד, ששהו בבית בזמן הירי – ובנס לא נפגעו. “לפתע שמענו מטח יריות והרגשנו פגיעה בבית. מייד נכנסנו למצב קרב ויצאתי למרפסת שמשקיפה על כל האזור כדי לזהות את מקור הירי”, סיפר אב המשפחה אריאל חסיד לחדשות 12.

האב אריאל סיפר כי מאז האירוע ילדיו נמצאים בחרדה והם לא מפסיקים לבכות. “כשנכנסתי חזרה לבית ראיתי שיש קליעים בחדר השינה, וזאת בזמן שאני וכל משפחתי היינו בבית בזמן הירי”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה על שאינה עוצרת את גל הטרור, ולא מנחה את הדרג הצבאי לצאת למבצע לאיסוף הנשקים מהרשות הפלסטינית ופגיעה בתשתית הטרור בג’נין ובשכם.

“הממשלה הזו מפקירה את הבטחון – בשומרון, בדיזנגוף בתל אביב, באלעד ובכל מקום אחר במדינת ישראל”, אמר דגן. ”ההפקרות הזו חייבת להפסק. מזה למעלה מחודש אני שב ומתריע יחד עם רבים אחרים שזועקים אנחנו דורשים החזרת כל המחסומים ומבצע חומת מגן 2 עכשיו. אפשר למנוע גל טרור נרחב בכל הארץ, גל הטרור כבר בעיצומו, הממשלה חייבת להתעשת”.

נזכיר, כי שני מחבלים פתחו בליל שבת באש לעבר היישוב בית אל שליד רמאללה, ופגעו ביונתן ניזרי, כבן 25 בעת שישב בסוכה בחצר ביתו. אחד המחבלים חוסל, בעוד השני שנמלט נלכד כעבור מספר שעות.

חיילים שהוצבו במארב לחוליית המחבלים הזו סיפרו כי הוראות הפתיחה באש לא מאפשרות לפתוח באש – גם כלפי מחבלים שיש להם “אמצעי וכוונה”.

לפי דיווח בערוץ 7, המחבלים היו על כוונת החיילים לפני שביצעו את הירי לעבר הסוכה, אך הוראות הפתיחה באש לא איפשרו להם לבצע את הירי, למרות שזיהו שהמחבלים חמושים ומתכוננים לבצע ירי.

רק לאחר שבוצע ירי מצד המחבלים כוחותינו השיבו בירי וחיסלו את אחד מהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות