רוצים להתקדם לדירה מספר 2? כך תעשו זאת נכון

כשאנחנו משקיעים ממיטב כספנו וזעת אפנו בשביל לקנות לנו ולמשפחתנו דירה, אנחנו כמובן רוצים שהיא תשמש אותנו לאורך כמה שיותר שנים בצורה המיטבית. עם זאת, מגיע הרגע בו אנחנו מבינים שהדירה כבר לא מתאימה לצרכים שלנו, ועלינו להתקדם לדירה השנייה שאותה נקנה ובה נשקיע. זהו תהליך שחשוב לבצע בזהירות, לא פחות מתהליך הרכישה של הדירה
בחסות לאומי
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 12:56

כשאנחנו משקיעים ממיטב כספנו וזעת אפנו בשביל לקנות לנו ולמשפחתנו דירה, אנחנו כמובן רוצים שהיא תשמש אותנו לאורך כמה שיותר שנים בצורה המיטבית. עם זאת, מגיע הרגע בו אנחנו מבינים שהדירה כבר לא מתאימה לצרכים שלנו, ועלינו להתקדם לדירה השנייה שאותה נקנה ובה נשקיע. זהו תהליך שחשוב לבצע בזהירות, לא פחות מתהליך הרכישה של הדירה הראשונה שלנו. מה צריך לדעת על התהליך הזה, ואיך לעשות אותו נכון? ננסה להסביר

מה עושים כשהדירה שלנו כבר לא מתאימה? מתקדמים לדירה הבאה

אחרי שהתחתנו והקמנו בית ומשפחה, הגיע הזמן בו אנחנו משקיעים בדירה הראשונה בחיים שלנו. אנחנו חוסכים שקל לשקל, מקבלים עזרה מההורים, מתחייבים לתשלומי משכנתא ארוכי טווח, ועוברים לתוך הדירה החדשה שלנו. עם זאת, לא מן הנמנע שנגיע לרגע, כמה שנים לאחר מכן, בו נבין שהדירה הראשונה שלנו כבר לא מתאימה לצרכינו. יתכן שהמשפחה שלנו גדלה ופתאום נחוצים לנו עוד חדרים לילדים ועבור עצמנו, ויתכן שאנחנו פשוט רוצים לעבור אזור או לשפר את איכות חיינו.

במצב כזה, צריך לחשוב על מעבר לדירה חדשה. אבל… מכיוון שכבר השקענו סכומים עצומים בבית הנוכחי,  התקדמות לדירה מספר 2 צריכה להתבצע בזהירות ובחוכמה – ונבין כיצד נכון לעשות זאת.

 אחד המפתחות המשמעותיים הוא המכירה או ההשכרה של הנכס הקיים

השאלה המרכזית שנשאלת כשאנחנו רוצים להשקיע בדירה חדשה היא: מה עושים עם זו הקיימת. אם יש בבעלותכם נכס שבו אתם גרים ואתם מעוניינים לרכוש נכס חדש, הדרך המובנת מאליה לבצע את התהליך היא למכור את הנכס הקיים ולהשתמש בכסף שתקבלו מהמכירה (כולל מכירת המשכנתא אם עוד יש כזאת) לצורך קניית הדירה החדשה, או לפחות להון הראשוני הנחוץ לקבלת משכנתא עבורה.

עם זאת, לא תמיד מדובר בצעד החכם ביותר – אם יש לכם כבר את ההון הראשוני הנחוץ או שאתם יכולים לקבל אותו במסגרת הלוואה אטרקטיבית, בהחלט ניתן להמשיך להחזיק בנכס ולהשכיר אותו הלאה, מה שיניב לכם הכנסה קבועה ונוחה לאורך שנים רבות.

 לא צריך לפחד מלקחת סיכונים, אבל הסיכונים צריכים להיות מחושבים

תהליך של מעבר לדירה חדשה כשכבר יש בבעלותכם דירה, הוא צעד שיש בו לא מעט סיכון בפני עצמו, לכן עליכם להיות מחושבים ונכונים. האם נכון להשקיע בדירה מרהיבה וגדולה שדורשת מכם התחייבות ארוכה עוד יותר מהראשונה? אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, אולי. אך ככל הנראה, כדאי לכם לבחון מה אתם צריכים ומה תצטרכו בטווח של 5-10 שנים קדימה, ובהתאם לכך לקבל החלטה מתאימה.

 איך נמנעים מפגיעה כלכלית בתהליך ההתקדמות לדירה השנייה?

בחיים אין פתרונות קסם. בשביל להימנע מפגיעה כלכלית בעת רכישה של דירה שנייה, חייבים להבין מה היכולות הכלכליות שלנו מאפשרות ומה הצרכים שלנו מכתיבים, ולבדוק כיצד נניב מהנכס הקיים שלנו את הרווח המקסימלי לאורך זמן.

אם נעבוד בזהירות, נתייעץ עם מומחים בתחום, ונקבל את ההחלטות הנכונות ביותר בכל רגע נתון – נהנה מדירה שנייה מבלי להיפגע מכך כלכלית.

 תנו לכם ולמשפחתכם את מה שמגיע ונחוץ לכם, והשקיעו בצורה חכמה בדירה חדשה שתענה לצרכיכם טוב יותר. כשאתם יודעים ממה להימנע וממה להיזהר, אתם יכולים להיות בטוחים שהתהליך יתבצע בצורה טובה וב”ה תבלו את השנה הבאה בדירה שתפורה בדיוק למידותיכם ולצרכיכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות