‘לפי האווירה בשטח, סמוטריץ’ ובן גביר יקבלו יותר מאשר בסקרים’

ראשי קמפיין של הליכוד עסוקים בשאלה: כיצד להתמודד עם ההצלחה המסחררת של הציונות הדתית? • גורמים בליכוד: "גובר החשש שהם ירשמו הצלחה אלקטורלית ביום הבחירות על חשבון הליכוד, ויש למנוע זאת. לא מובן למה תמיד עשינו קמפיין שתיית קולות, והפעם אפילו אין דיבור על זה"
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 10:42

שבועיים לבחירות לכנסת ה-25: ראשי הקמפיין של מפלגת הליכוד עסוקים בשאלה – כיצד להתמודד עם ההצלחה המסחררת של הציונות הדתית?

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’, גורמים בליכוד אומרים בשיחות סגורות, כי “לפי האווירה בשטח, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’ עומדים לקבל יותר מנדטים ממה שהם מקבלים בסקרים”.

לפי אותם גורמים, “גובר החשש שהמפלגה תרשום הצלחה אלקטורלית ביום הבחירות על חשבון הליכוד, ולכן יש למנוע זאת באמצעות קמפיין שתיית הקולות המסורתי”.

גורם בליכוד אמר ל’מעריב’: “לא מובן למה תמיד עשינו קמפיין כזה בימים האחרונים לפני הבחירות, והפעם אפילו אין דיבור בנידון”.

עם זאת, במטה הבחירות של הליכוד מניחים, לפחות נכון לעכשיו – ונראה כי גם נתניהו סבור כך – שאין צורך ב”קמפיין הגוועלד” של הרגע האחרון, שייקח מהציונות הדתית קולות ויחזיר אותם לליכוד.

“אנו מצפים כי זה יקרה באופן טבעי. ברגע האמת רבים ממצביעי הימין, שלאורך כל הדרך נטו להצביע לציונות הדתית, ייבהלו מההצלחה האפשרית של סמוטריץ’ ובן גביר ויעדיפו לתת את קולם לליכוד, כדי לוודא שהימין חוזר לשלטון”, אומרים גורמים במפלגה.

בימין יש גם מי שטוענים כי לא כולם במפלגת הציונות הדתית חולמים על הישג דו־ספרתי גבוה. “בעשירייה השנייה יש יותר נציגים של עוצמה יהודית. לא בטוח שמבחינת סמוטריץ’ עדיף לקבל יותר מעשרה מנדטים – ובכך לחזק את בן גביר. גם מבחינת נתניהו, בהתחשב במשא ומתן הקואליציוני העתידי, אם וכאשר, כולל סאגת חלוקת התיקים – לא בטוח שעדיף לקבל את הציונות הדתית כל כך חזקה”.

בימין קיימת הערכה, שהצלחה מרשימה של הציונות הדתית יכולה ליצור לחץ פוליטי וציבורי “לא לתת לרשימה ימנית־דתית” כוח בלתי מוגבל בממשלת הליכוד הצרה. “טענה זו תסלול דרך לאחת ממפלגות המרכז־שמאל לממשלת נתניהו, בעוד הציונות הדתית, כולה או בחלקה, תישאר מחוץ לממשלה”, אומרים אותם גורמים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפעם אתן לליכוד
    18/10/2022 10:55
    עוז
  1. בבחירות שעברו ולפניהם בחרתי בסמוטריץ ובבן גביר, ונראה שהסקרים גרמו להם להרים את האף גבוה, הם מגלומנים וקיבלו סחרחורת של הצלחה, במיוחד היה לי תקוות מיבן גביר והתאכזבתי וקיבלנו החלטה בשבוע האחרון כתלמידיו של הרב מזוז לא לבחור בו.

    • שי   19/10/2022 09:02

      ממה יש לך להתאכזב בדיוק הפוך! כנראה שאתה הוא של הליכוד