‘כשלון מהדהד של לפיד’: אוסטרליה ביטלה הכרתה בירושלים כבירתנו

לאחר ההכרזה בשנת 2018: ממשלת הלייבור באוסטרליה, שחזרה רק לפני כמה חודשים לשלטון - הודיעה על ביטול ההכרה • בתגובה על ההחלטה, משרד החוץ הודיע: "השגריר האוסטרלי יוזמן לשיחה" • לפיד: "מקווה שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות"
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התשפ"ג / 18.10.2022 08:25

ממשלת הלייבור באוסטרליה, בראשות אנתוני אלבנזה, הודיעה הלילה (שלישי) כי החליטה לחזור בה מההחלטה של הממשלה הקודמת שהכירה במערב ירושלים כבירת ישראל.

שרת החוץ האוסטרלית פני וונג אישרה בהצהרה את ההחלטה החדשה, ואמרה: “יש לפתור את הנושא כחלק ממשא ומתן לשלום בין ישראל לעם הפלסטיני”. היא הוסיפה כי “שגרירות אוסטרליה תמיד הייתה ותישאר בתל אביב”.

ראש הממשלה הקודם של אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע בשנת 2018 על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, אך לא העביר את השגרירות לירושלים.

ראש הממשלה לפיד אמר בתגובה על הודעת אוסטרליה: “לאור הדרך שבה התקבלה ההחלטה באוסטרליה, כתגובה חפוזה לידיעה שגויה בתקשורת, לא נותר לנו אלא לקוות שבעניינים אחרים ממשלת אוסטרליה מתנהלת יותר ברצינות. ירושלים היא בירת ישראל הנצחית המאוחדת ודבר לא ישנה זאת לעולם”.

בעקבות ההחלטה, משרד החוץ הודיע שהשגריר האוסטרלי יזומן לשיחת הבהרה. “ישראל מביעה את אכזבתה העמוקה לנוכח החלטת ממשלת אוסטרליה הנובעת משיקולים פוליטיים קצרי ראות”, מסר משרד החוץ בתגובה. “ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה ותמשיך להיות בירת ישראל הנצחית והמאוחדת ללא קשר להחלטה זו או אחרת”.

מועמד הליכוד לכנסת ושגריר ישראל באו”ם לשעבר, דני דנון, הגיב: “כשלון מהדהד של לפיד. כשגריר באו”ם פעלתי רבות מול הממשל האוסטרלי להכרה בירושלים כבירת ישראל.

“החובבנות המדינית של לפיד והנאום שנשא בעצרת האו”ם מורידים לטמיון עבודה מדינית קשה ומורכבת להכרה בינלאומית בירושלים כבירתה הבלעדית של מדינת ישראל. ממשלת לפיד היא אסון ליחסי החוץ של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיחה עצובה ממשלה "שמאלנית"
    18/10/2022 14:16
    ברוך מ.
  1. 1. מאתה והלאה בירת אוסטרליה היא מלברון, או סידני,לפי המצב רוח…..
    2. תושב אוסטרליה לאבורג’ינים.
    3. וונג?…סוכנת סינית? נשלחה לסכסך בין המדינות?