זיהו המחבל, אך אולצו לחכות עד שיפצע ישראלי – ורק אז חיסלו

חיילי צה"ל שהוצבו במארב לחוליית מחבלים ליד היישוב בית אל חשפו: לא הורשו לבצע ירי, למרות שזיהו את המחבלים חמושים • רק לאחר שהמחבלים פתחו באש ופצעו צעיר ישראלי בן 25 שישב בסוכה, הכוחות פתחו בירי וחיסלו את אחד מהם • תגובת דובר צה"ל: "האירוע בבירור"
חרדים 10
כ"א תשרי התשפ"ג / 16.10.2022 12:56

חיילים שהוצבו במארב לחוליית המחבלים שסוכלה בערב שבת ליד היישוב בית אל, סיפרו כי הוראות הפתיחה באש לא מאפשרות לפתוח באש – גם כלפי מחבלים שיש להם “אמצעי וכוונה”.

בערב שבת פתחו שני מחבלים באש לעבר היישוב בית אל, פגעו בסוכה של משפחת נזרי ופצעו את יונתן, אחד מבני המשפחה בן 25, באורח קל.

מיד לאחר הירי פתח כוח צלפים שהוצב במארב בירי לעבר המחבלים, חיסל אחד מהם ופצע את אחר.

לפי דיווח בערוץ 7, כעת מתברר, כי המחבלים היו על כוונת החיילים לפני שביצעו את הירי, אך הוראות הפתיחה באש לא איפשרו להם לבצע את הירי, למרות שזיהו שהמחבלים חמושים ומתכוננים לבצע ירי.

רק לאחר שבוצע ירי מצד המחבלים כוחותינו השיבו בירי וחיסלו את אחד מהם.

תגובת דובר צה”ל:”שלשום בוצע פיגוע ירי לעבר היישוב בית אל שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. לוחמי צה”ל שהיו בפעילות יזומה במרחב ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו. כמו כל האירועים המבצעים, האירוע בבירור. עוד באותו הלילה, כוחות צה”ל יחד עם ימ”ס מג”ב איו”ש סגרו מעגל ועצרו את המחבל הנוסף שנמלט. בנוסף, הכוחות איתרו את הנשק שאיתו בוצע הפיגוע ובכך הביאו לסגירת מעגל נוספת. כוחות צה”ל ימשיכו לפעול במרחב לאורך כל העת על מנת לסכל טרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות