בן גביר: “אשלוף נשק גם עוד אלף פעמים אם יזרקו עליי סלעים”

יו"ר עוצמה יהודית על ההתפרעויות בשמעון הצדיק: "אם זורקים עליי סלעים, זה שיש לי אבטחה לא פוטר את עצמי גם מלנסות להגן על עצמי" • "למה לא יורים בהם ירי חי? כשזורקים בקבוקי תבערה על ניידת, הניידת צריכה לעשות אחורה פנה? זה נורמלי?"
אריה ריבקינד
י"ט תשרי התשפ"ג / 14.10.2022 13:17

ח”כ איתמר בן גביר התייחס היום (שישי), בראיון לרשת ב’, לאירועי אמש בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, בהם בעקבות ידויי אבנים לעברו ולעבר התושבים בידי ערבים – שלף את נשקו האישי.

מה מחכה לכם בהיכל התרבות הענק שקם בלב שכונה חרדית בירושלים?

בראיון לרונן פולק אמר בן גביר: “אשלוף נשק גם עוד אלף פעמים אם יזרקו עליי סלעים ואבנים”.

בן גביר סיפר על מה שראה בשמעון הצדיק: “הפקרות מוחלטת. בתים עם ילדים שזורקים עליהם אבנים במטווח, יהודים שעוברים ברחוב וחוטפים מכות ואבנים, סלעים ובקבוקי תבערה, והדבר הכי חמור – שוטרים שמותקפים בבקבוקי תבערה ואבנים ואין להם רשות להשתמש בנשק. הם יורים ברימוני הלם, מה שכבר מזמן לא מפחיד את הפורעים. האבנים האלה נועדו להרוג”.

במענה לשאלה האם חש סכנה לחייו כאשר שלף את נשקו – אמר ח”כ בן גביר: “חד וחלק. סלעים נזרקים לעברי. אני אמנם מסתובב מאובטח, אך אם זורקים עליי סלעים, זה שיש לי אבטחה לא פוטר את עצמי גם מלנסות להגן על עצמי. לא השתמשתי בנשק, אבל במצב הזה, אני אומר לך כמשפטן, אם הייתי משתמש בו לא היתה בכך שום בעיה. הפורעים כבר מזמן הפסיקו לפחד”.

בן גביר נשאל מה היה עושה אחרת לו הדברים היו תלויים בו – והשיב: “אחד, משנה את נהלי הפתיחה באש, למה לא יורים בהם ירי חי? כשזורקים בקבוקי תבערה על ניידת, הניידת צריכה לעשות אחורה פנה? זה נורמלי? שתיים, לאפשר כמה שיותר לאזרחים להחזיק בכלי נשק, מי ששירת בצבא צריך לקבל כלי נשק, אין שום סיבה שלא יוכל להגן על עצמו. שלוש, יד קשה: מחנה שועפט למשל לא היה צריך להיות עכשיו רק מכותר, אלא היה צריך לעבור שם בית בית ולשלוף את הנשקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות