שני יהודים נפצעו במהומות קשות בשמעון הצדיק: בן גביר שלף אקדח

לילה נוסף של מהומות במזרח ירושלים: אבנים יודו לעבר ח"כ בן גביר - ששלף אקדח • אורחים בסוכה של טל יושובייב בשמעון הצדיק נפצעו מאבנים • בן גביר: "הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו"
חיים טוויל
י"ט תשרי התשפ"ג / 13.10.2022 23:47

שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג”ב וכוחות תגבור משטרתיים פרוסים ופועלים הערב (חמישי) בהיערכות מוגברת במזרח ובעוטף ירושלים עם מגוון כוחות ואמצעים, לשמירת הביטחון והסדר ולטיפול נחוש במספר מוקדי מהומות במזרח ירושלים.

מגיעים לירושלים? כל אירועי סוכות והמקומות לבילוי בחול המועד

מוקד מרכזי בעימותים הערב הוא בשכונת שמעון הצדיק: ערבים יידו אבנים לעבר סוכתו של טל יושובייב, תושב השכונה. שני יהודים – אחד מהם בן 17,  נפצעו במצב בינוני וקל. טופלו על ידי כוחות ההצלה, והצעיר שנפצע בראשו פונה לבית החולים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע ללשכתו בשכונת שמעון הצדיק, לאחר ששני היהודים נפצעו בראשם מזריקות אבנים  ושוטרים שהיו במקום לא עצרו את המתפרעים.

במהלך שהותו במקום החלו עשרות מתפרעים ערבים ליידות אבנים לעברו, ובן גביר שלף את נשקו האישי. יצוין כי בן גביר לא עשה שימוש בנשק.

ח”כ בן גביר: “הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו. לא ייתכן שערבים זורקים אבנים ליד השוטרים והשוטרים לא מגיבים בירי. הגיע הזמן לעצור את ההפקרות”.

בעקבות המשך ההתפרעויות בשכונת שמעון הצדיק, המשטרה הגיבה בירי רימוני הלם. לוחמי מג”ב שפעלו בזירה עצרו חמישה פורעים בגין יידוי אבנים, כשחלקם נתפסו בשעת מעשה.

מוקדם יותר הערב, החלה הפרת סדר אלימה בשכונת ראס אל עמוד בירושלים, שכללה ידויי אבנים, ירי זיקוקים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה שפועלים במקום. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות המשטרה ומג”ב פעלו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות הסדר ועצרו קטין אחד בחשד להפרת סדר.

שוטרי תחנת שפט תפסו ‘על חם’ 3 חשודים בני 10, 12, ו-13 שירו זיקוקים והתכוונו ליידות אבנים באזור בית חנינא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות