ההסלמה הביטחונית: גיוס מיידי של 4 פלוגות מילואים של מג”ב לבירה

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן החליט על גיוס מיידי של ארבעה פלוגות מילואים, לטובת תגבור הכוחות בירושלים • בר-לב: "האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד"
חיים טוויל
י"ח תשרי התשפ"ג / 13.10.2022 15:19

לאחר הערכות מצב שהתקיימו במשמר הגבול ובמשטרת ישראל: מפקד מג”ב, ניצב אמיר כהן החליט על גיוס מיידי של ארבעה פלוגות מילואים.

מגיעים לירושלים? כל אירועי סוכות והמקומות לבילוי בחול המועד

הגיוס קיבל את אישורם של מפכ”ל המשטרה, השר לבטחון פנים ושר הביטחון.

שתיים מפלוגות המילואים של מג”ב יפעלו בגזרת ירושלים והשתיים הנותרות יפעלו בגזרת עוטף ירושלים.

לוחמי המילואים של מג”ב יפעלו לצד הכוחות הסדירים שכבר פועלים בשטח ביניהם פלוגות מג”ב, החטיבה הטקטית, החטיבה החדשה לביטחון פנים ויחידות המסתערבים והמתיל”ן.

במהלך הערכת המצב אמר השר בר-לב: “האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך. בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים”.

בתוך כך, המתיחות ביו”ש ובמזרח ירושלים נמשכת: בשעות הצהריים התעמתו מתנחלים ופורעים פלסטינים בחווארה, לאחר שעשרות ערבים יידו אבנים על רכבים של יהודים בכביש חווארה בשומרון. תושבים דווחו,  כי כתוצאה מידויי האבנים נפצעו מספר יהודים ובהם  שלושה ילדים שרכבם נרגם בידי ערבים בצומת הביתות. נזק נגרם למספר רב של כלי רכב.

בעקבות כך, תושבים שעברו בכביש ונתקלו במטר אבנים, ירדו מהרכבים והניסו את הפורעים לתוך הבתים. “לא מוכנים לחוות מטווח ברווזים בכל יום ולחכות לנרצח הבא”, אמר אחד התושבים.

בעקבות האירועים כוח צה”ל ביצע ירי חי באוויר וסגר את הציר לתנועה. תושבים מהשומרון מחו על כך שבמקום להטיל עוצר על ערביי חווארה, הצבא סוגר את הציר הראשי לתנועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות