‘תהלוכת החקלאים’ קרסה ועיריית בני ברק האשימה את המשטרה

רבבות יצאו לתהלוכה לכבוד החקלאים - והתאכזבו • העירייה האשימה: "המשך האירוע המסורתי נקטע בשיאו באופן שרירותי על ידי המשטרה באופן חד צדדי" • המשטרה: "הוחלט להפסיק את האירוע לפני שיהיו נפגעים בנפש" • וידר הגיש שאילתא דחופה לראש העירייה
חיים טוויל
י"ח תשרי התשפ"ג / 13.10.2022 00:25

רבבות מתושבי בני ברק ומחוצה לה יצאו היום (רביעי) לרחובות העיר לתהלוכת שמיטה מיוחד, לכבודם של עשרות חקלאים ששמרו שמיטה.

מגיעים לירושלים: כל אירועי סוכות והמקומות לבילוי בחול המועד

אלא שזמן קצר לאחר שהחלה התהלוכה ברחובות העיר, המשטרה הודיעה כי האירוע מבוטל – ומלבד שתי משאיות שנשארו עם החקלאים, כל המשאיות עזבו את התהלוכה.

בעיריית בני ברק תקפו בחריפות את המשטרה וטענו: “לאחר מעמד אדיר של קבלת פנים נרגשת למאות חקלאים שומרי שביעית, שהתקיימה בביהמ”ד הגדול של ויז’ניץ, בהשתתפות רבבות תושבים. לצערנו הרב, המשך האירוע המסורתי שנהוג בעיר לאורך שנים, נקטע בשיאו באופן שרירותי על ידי המשטרה באופן חד צדדי, זאת למרות תיאומים מוקדמים ומאמצים אדירים לעמוד בכל דרישות הבטיחות.

“בשלב זה נותרו במרכז העיר שתי  משאיות המלוות את מאות החקלאים, וריקודי השמחה מתרכזים רק במספר רחובות במרכז העיר. יחד עם רבבות תושבי העיר והאורחים המאוכזבים, אנו מצרים מאוד על ההחלטה השרירותית לקטוע את השמחה הגדולה בשיאה”.

במשטרה הגיבו: “אלפי אזרחים חסמו את הכבישים ומנעו את התקדמות הרכבים, תוך סיכון של משתמשי הדרך ושל המשתתפים עצמם. כאשר נדרשה משטרת ישראל לאיזון בין הרצון להמשיך את האירוע על אף הסכנה לבין השמירה על שלום הציבור, הוחלט להפסיק את האירוע לפני שיהיו נפגעים בנפש. לאחר מאמץ רב ומהלכי הידברות, נפתחו כלל הצירים וכלי הרכב יצאו בבטחה”.

בתגובה לפארסה, פנה  חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, בשאילתא דחופה לראש העירייה ובה הוא מעלה שורת שאלות חמורות לכאורה על התנהלות העירייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות