ניסיון לינץ’ במשפחה; שוטרים פצועים במהומות במזרח ירושלים

לילה של מהומות אלימות: ערבים התפרעו לאורך הערב, יידו אבנים ובקבוקי תבערה • ניסיון לינץ' משכונת בית חנינא ברכב של משפחה יהודית עם שלושה ילדים - שנרגם באבנים • שוטרים נפצעו בעיסאוויה מהשלכת מטען צינור • חמישה מתפרעים נעצרו • בערב: ירי לעבר מחסום קלנדיה
חיים טוויל
י"ח תשרי התשפ"ג / 12.10.2022 23:57

כוחות משטרה ומשמר הגבול מתמודדים מאז שעות הערב (רביעי) עם מספר מוקדים של מהומות אלימות במזרח ירושלים.

מגיעים לירושלים: כל אירועי סוכות והמקומות לבילוי בחול המועד

בעקבות ידויי בקבוקי תבערה, ידויי אבנים, ירי זיקוקין, שריפות פחים, חסימות צירים וניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון – כוחות המשטרה מגיבים  באמצעים לפיזור הפרות סדר.

באחד האירועים נרגם באבנים רכב של משפחה יהודית בניסיון לינץ’ בשכונת בית חנינא. ברכב היו זוג הורים ושלושה ילדים. בני המשפחה סיפרו, כי ערבים חסמו את הכביש ורגמו את המכונית באבנים, מבלי שהיתה להם אפשרות להימלט.

“יצאנו בחול המועד סוכות לכיוון קבר רחל אימנו להתפלל ואני לא יודע למה במקום לפנות שמאלה פשוט המשכנו ישר”, סיפרו בני המשפחה לכתב לירן תמרי מאתר mynet. “אחרי הכיכר יש כביש של 300 מטר שאין לאן לפנות, זה סגור משני הכיוונים. פתאום אני קולט שקלטו שאנחנו יהודים, סימנו עלינו עם קרן לייזר על האוטו ואחרי חצי דקה כל האוטו פיצוצים, העיפו עלינו אבנים בעוצמה”.

כמו כן, יודו אבנים לעבר בתי שכונת נווה יעקב הסמוכה.

לפני כן השליכו ערבים בקבוקי תבערה לעבר רכב יהודי באזור הר הזיתים. בשני האירועים לא היו נפגעים.

בסילוואן נרשמו גם כן התפרעויות שכללו ירי זיקוקי דינור בכינון ישיר לעבר בתי תושבי יהודים. הכוחות הגיבו מצידם באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך הפרת סדר אלימה בעיסאוויה, נפצעו באורח קל שני קציני משטרה בעת שפעלו במקום להדיפת המתפרעים. נבדק החשד שהפציעה נגרמה כתוצאה ממטעני צינור שהושלכו לעברם.

בסמוך לשעה 19:15 בוצע ירי לעבר פילבוקס הממוקם בסמוך למחסום קלנדיה. לוחמי מג״ב של משטרת ישראל שאיישו את העמדה, הבחינו בשני מוקדי ירי מכיוון הפרת סדר אלימה שהייתה בתוך קלנדיה באותה העת.

הלוחמים השיבו בירי לעבר מוקדי הירי וכוחות נוספים הוזעקו לאזור. בעקבות הירי זוהו מספר פגיעות ירי בפילבוקס.

במהלך היום נעצרו חמישה פורעים בהשתתפות בהפרות הסדר והפעילות נגד הפורעים האלימים נמשכת.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בתגובה לפרעות בירושלים: “אני מחזק את תושבי ירושלים שעומדים בשעה קשה זו מול פורעים אלימים, ואת אנשי ונשות כוחות הביטחון שנלחמים בהם. זוהי תוצאה של ממשלה חלשה בכל החזיתות, מאיומי חיזבאללה ועד הפקרת ביטחונם האישי של אזרחי ישראל”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ, הגיב על גל הפרעות: “באמצע החג ירושלים בירתנו הנצחית בוערת. מתקפת טרור בשכונות בעיר, מחבלים יורים, זורקים אבנים ובקבוקי תבערה ומנסים לבצע לינץ’ ולרצוח יהודים. אובדן שליטה מוחלט, לפיד, גנץ וברלב – אתם אשמים בזה. הגיע הזמן להחזיר את הריבונות לירושלים ולישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות