למרות התיעוד: הסיבה שהמשטרה סגרה עשרות תלונות נגד חסידי גור

למרות שחלפו כבר חמישה חודשים מאז אותה שבת בה הותקפו באכזריות אנשים מקהילת ראש הישיבה מגור, ולמרות שברוב המקרים שמות התוקפים נמסרו למשטרה - עד כה לא הוגשו כתבי אישום • חשודים זומנו לחקירה רק בשלושה מקרים •  מקור ל'הארץ': התיקים נסגרו, כדי להרגיע את הרוחות
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"ג / 13.10.2022 02:08

המשטרה סגרה עשרות תלונות על תקיפה של אנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, בידי חסידים מחצר גור. הנימוק: מחסור בראיות או קושי באיתור חשודים במעשה.

זאת, אף על פי שחלק גדול מהתקיפות תועד ושברוב המקרים מסרו המתלוננים את שם התוקף למשטרה.

וכך, למראות שהתקיפות התרחשו לפני חמישה חודשים, עד כה לא הוגשו כתבי אישום נגד איש מהתוקפים, ורק בשלושה מהמקרים זימנה המשטרה חשודים לחקירה.

מקור המעורה בפרטים אמר לאהרן רבינוביץ מ’הארץ’, כי קצין בכיר במשטרת ירושלים הסביר שהתיקים נסגרו, כדי להרגיע את הרוחות בין שתי הקהילות, וכי מעצרים וכתבי אישום ילהיטו מחדש את העימות.

התקיפות אירעו בשבת כ”א אייר בירושלים, בית שמש, בני ברק ואשדוד, בעידודם של רבנים בחסידות גור, שהורו לחסידים לצאת ולמחות נגד אנשי קהילת הגר”ש אלתר, שפרשו מהחסידות אל קהילת ראש הישיבה מגור.

ישראל סבינר הוא אחד הפורשים שהותקפו בירושלים. לפי עדותו, הוא הותקף בידי עשרות צעירים מחסידות גור בזמן שהלך יחד עם חסיד נוסף לבית מדרשו של הגר”ש אלתר. לדבריו, הוא הוכה בחוזקה מאחור, ואז אחד התוקפים הפיל אותו לארץ. בשלב זה, סיפר, אחד התוקפים ריסס לעברו תרסיס פלפל בעוד שהחסידים האחרים קוראים “צריך להרוג אותו”. הוא הצליח להימלט לדירה סמוכה, שם קיבל מקלט מבעלי הבית.

תלונה שהגיש במשטרה נסגרה מחוסר ראיות. מצלמות אבטחה של חנות סמוכה תיעדו את התקיפה, אך במשטרה לא אספו את התיעוד. לאחרונה הגיש סבינר לבית משפט השלום בירושלים בקשה לצו עשה, בהליך של תביעה אזרחית, שיחייב את בעלי החנות למסור לידיו את התיעוד.

תלונה אחרת הוגשה על ידי מרדכי לב, שהותקף באשדוד שלוש פעמים: ביום שישי הוא הוכה בבית הכנסת של קהילצ הגר”ש אלתר, בשבת הותקף ברחוב וביום ראשון הותקף כשהתפלל בבית כנסת של חסידות ויז’ניץ בעיר. הוא נזקק לטיפול רפואי בעקבות התקיפה, אבל המשטרה סגרה את כל התלונות של לב בשל חוסר ראיות.

זאת למרות שגם במקרה זה התקיפה תועדה במצלמות אבטחה, אך במשטרה לא אספו את התיעוד. כמו סבינר, גם לב הגיש לבית משפט השלום באשדוד בקשה לצו עשה שיחייב את בית הכנסת למסור לידיו את התיעוד.

פורש אחר שהותקף באותו סוף שבוע בירושלים הוא שמואל יוסף שארר. “הם התחילו לתת לי בעיטות, אחרי זה בוקס בפנים, עד שנפלתי על הרצפה”, תיאר. “הם בעטו בי ודרכו עליי. כשהרימו אותי הייתי מעורפל. הם הטיחו את ראשי בגדר הברזל בכביש, ושם איבדתי את ההכרה”.

כשהתעורר היה שארר שרוע על הכביש כשסביבו עומדים עשרות חסידי גור. “אחד הצעירים סייע לי והרים אותי, אך האחרים התחילו לצעוק עליו”, סיפר. “הוא לקח אותי משם, ומשך אותי עד לרחוב הסמוך, שם התמוטטתי”. אמבולנס שהוזעק למקום חזר כלעומת שבא לאחר שחסידי גור אמרו לאנשי צוות שאין בהם צורך. רק לאחר קריאה נוספת פונה שארר לקבלת טיפול רפואי, אך לאחר שהועלה לאמבולנס ניסו החסידים לחסום את הכביש. בבית החולים התברר כי הוא סובל מחבלות בראשו, מצלעות שבורות, מאצבע שבורה וממכות יבשות בכל הגוף.

“התלוננתי במשטרה”, הוא מספר, “אמרתי את השמות שאני מכיר ושראיתי שמכים אותי, אבל קיבלתי הודעה שהתיק נסגר”. גם התקיפה של שארר תועדה.

מהמשטרה נמסרה ל’הארץ’ תגובה שאינה מסבירה כיצד אחרי 5 חודשים לא הוגש אף לא כתב אישום אחד: “במסגרת החקירות נגבו תלונות ועדויות רבות, נאספו ממצאים וראיות, בהם גם סרטוני מצלמות אבטחה, וכן נעצרו מספר חשודים שנחקרו באזהרה בחשד למעורבותם באירועים. נמשיך לחקור בהתאם לתשתית הראייתית במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המסקנה היא שאין לסמוך על המשטרה אלא צריך לקחת את החוק לידיים ולעשות שפטים בתוקפים.
    13/10/2022 12:52
    יעקב
  1. רק כך אפשר יהיה להגיע לרגיעה.

  2. גור שולטים גם במשטרה
    13/10/2022 20:46
    אלחנן
  3. לא מתפלא זה ידוע שיש להם קשרים והמשטרה סוגרת הכל ומטיחת בעד שלמונים וקשרים…אם חוקרים את ביבי ראש ממשלה איך זה שאף עתונאי לא עושה תחקיר על פשעים של גור בשתוף המשטרה

  4. שוחד???
    14/10/2022 00:51
    איך זה יכול להיות?
  5. איך זה קורה שתלונות עם הוכחות שהכל תועד וצולם – נסגרות?
    גור הצליחו להשתלט גם על המשטרה?
    מעניין כמה שוחד נשפך שם…

  6. האם אנשי גור משלמים שלמונים למשטרה? כך זה נראה
    14/10/2022 15:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הגיע הזמן לבדוק מה קורה בין המשטרה ובין הפןרעים של גור. לא יתכן שלא ישלמו על מה שעשו ב”שבת הדמים”