נסראללה סיפר איך איים על ישראל והתגרה: “האויב מפחד ממלחמה”

נסראללה התייחס למה שלטענתו עזר לחיזבאללה להעביר את המסר המאיים לישראל: "לא היינו צריכים לבצע פעולות נוספות בים" • היועמ"שית: אין חובה להביא את ההסכם עם לבנון למליאת הכנסת ואפשר להסתפק באישור בממשלה בלבד - אך ראוי לעשות זאת בשל הקרבה לבחירות
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"ג / 12.10.2022 01:40

מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום (שלישי), בנאום שנשא ברשת אל-מאידין והמתייחס להסכם הגז.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

הוא רמז כי הוא מתכוון לקבל את ההסכם – אך הדגיש: “אנחנו לפני שעות מכריעות. אני קורא ללוחמי ההתנגדות לשמור על ערנות עד שנראה שהכל סגור. האויב מפחד ממלחמה יותר מההתנגדות.

“לא אני זה שצריך לומרשלבנון החליטה על נוסח כזה או אחר אלא הנשיא שלנו הוא הגורם המחליט ואנו ממתינים לעמדה הרשמית מהנשיא שלנו, וגם מחכים לעמדה רשמית מממשלת ישראל. בנוגע אלינו – אנחנו ממתינים לעמדות הרשמיות, ויותר מכך אני אומר לכם, כשהמשלחות ילכו לחתום אחרי שתהיה הסכמה על חתימה על ההסכם, רק אז נוכל לומר שיש הסכם”.

נסראללה טען: “המו”מ בימים האחרונים היה קשה, וכאשר יודיע נשיא לבנון את עמדתו התומכת בהסכם, ההתנגדות תראה בכך כעניין שהושלם. כמו בישראל, גם בלבנון יש מי שימתחו ביקורת על ההסכם – שימתינו עד שיראו את הנוסח הסופי של ההסכם וזה יתפרסם. אז כל אחד יוכל להעריך את ההסכם בצורה אחראית ולא לצורך חיסול חשבונות. יש מי שמטיל עלינו את האחריות לסימון הקווים (-הגבול), אבל אנחנו לא אחראים לקווים”.

מנהיג החיזבאללה הוסיף: “אם תשאלו אותי – עד איפה מגיע הים שלנו? אגיד שהגבול הימי שלנו מגיע עד עזה. לנו לעם הפלסטיני אין מחלוקת, וביום שבו תשוחרר פלסטין לא יהיה לנו סכסוך על הגבול הימי”.

נסראללה התייחס למה שלטענתו עזר לחיזבאללה להעביר את המסר המאיים לישראל: “במישור הגלוי הסתפקנו בשיגור המל”טים, אבל יש דברים רבים שחיזבאללה עשה וישראל ראתה אותם, הבינה אותם, ושמעה אותם – אבל הציבור בלבנון לא שמע אותם, כיוון שהמטרה הייתה להמחיש לישראל את רצינות כוונותינו ולא להפחיד את הציבור בפעילויות האלה שנועדו להעביר את המסר”.

בתוך כך, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הפיצה הערב לשרי הממשלה מכתב, בו הוא מנמקת את חוות דעתה בנוגע לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון.

לדברי היועמ”שית, חוק יסוד: משאל עם לא חל על ההסכם כך שלא שאין חובה לאשרו בכנסת, אך “עדיף וראוי” לאשרו שם.

בנוסף, היועמ”שית חיוותה דעתה כי אמנם יש קושי, אך אין מניעה לאשר את ההסכם בתקופת בחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות