סקר כאן חדשות: יאיר לפיד נחלש, אבל גם גוש נתניהו לא מתרומם

על רקע ההסכם מול לבנון: מפלגתו של יאיר לפיד מאבדת מנדט ומקבלת 24 מנדטים • הישג שיא לציונות הדתית • בל"ד ואיילת שקד מתחת לאחוז החסימה • ומי צודק בסוגיית ההסכם עם לבנון – לפיד או נתניהו? | התוצאות המלאות
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"ג / 11.10.2022 21:25

מסקר שערך הסוקר דודי חסיד ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של ‘כאן חדשות’ עולה, כי  יאיר לפיד ויש עתיד נחלשים, לעומת הסקר הקודם.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

עם זאת, גוש נתניהו עדיין לא מצליח לחצות את רף 60 המנדטים. עוד עולה מהסקר, כי הציונות הדתית מתחזקת ואילו איילת שקד נחלשת.

לפי הסקר,  הליכוד מקבל ל-32 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 24 מנדטים (לעומת 25 בסקר הקודם), הציונות הדתית מתחזקת ומקבלת 13 מנדטים (לעומת 12 בסקרים הקודמים).

המחנה הממלכתי בראשות שר הביטחון בני גנץ נשארת יציבה עם 12 מנדטים, ש”ס של אריה דרעי עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, מרצ והעבודה עם 5 מנדטים, חד”ש-תע”ל ורע”מ סוגרות את הרשימה עם 4 מנדטים כל אחת.

בל”ד, שבית המשפט העליון, קיבל את ערעורה על פסילתה מהתמודדות בבחירות, נמצאת מתחת לאחוז החסימה עם 1.4%.

איילת שקד רושמת ירידה משמעותית מ-2.2% תמיכה בסקר הקודם ל-1.6% בסקר הנוכחי. המפלגה הכלכלית מקבלת 1.4%.

בחלוקה לגושים: גוש נתניהו מקבל 60 מנדטים, ואילו גוש לפיד עם 56 מנדטים.

מי צודק – לפיד או נתניהו?

המשיבים נשאלו גם באשר לדעתם על ההסכם המתגבש עם לבנון בנושא הגבול הימי בין המדינות.

“בימים האחרונים”, נשאלו, המשיבים, “פורסמו פרטים על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון. ראש הממשלה יאיר לפיד טוען שמדובר בהסכם היסטורי בעוד שראש האופוזיציה בנימין נתניהו טוען שלפיד נכנע לסחטנות של הלבנונים”.

על פי ממצאי הסקר, 34% בלבד מכלל המשיבים חשבו כי יאיר לפיד צודק ומדובר בהסכם חשוב. 35% מהמשיבים ענו כי בנימין נתניהו צודק וישראל נכנעה ללבנון, 31% ענו “לא יודע”.

ממצאי הסקר המנדטים של מכון קנטר, שנערך ב- 11/10/2022 . המדגם – 649 גברים ונשים בגילי 18 ומעלה. הוא בוצע בדגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל מגזר ערבי וכלל 3,585. טעות הדגימה: 3.8+

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס
    11/10/2022 21:28
    ד
  1. שס יורדת וזה העיקר. בני התורה בורחים ממנה. נקווה שלג’ ולא לליכיד ולבן גביר. דרעי נמאס מהבריונות שלך. רוצים פרימריז במפלגה להעיף את כל הגובים שסידרת.