בג”ץ למדינה: נמקו מדוע לא להוציא צו נגד אישור הסכם הגבול הימי

השופט דוד מינץ קבע כי על המדינה להשיב עד מחר ב-10:00 בבוקר לעתירות הדורשות מתן צו ביניים נגד הסכם הגבול הימי • העותרים: "אישור או אשרור של הסכם עם לבנון מבלי שיקבלו תחילה את אישור הכנסת אינו חוקי"
אריה ריבקינד
ט"ז תשרי התשפ"ג / 11.10.2022 18:57

שופט בית משפט העליון דוד מינץ קבע הערב (שלישי), כי על המדינה להשיב עד מחר בשעה 10:00 בבוקר לעתירות שהגישו מוקדם יותר היום ‘פורום קהלת’ ו’ארגון לביא’ – שביקשו להוציא צו ביניים נגד ההליך לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון בטענה שנעשה “בחוסר סמכות” ו”בתקופת בחירות”.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

בעתירת פורום קהלת נטען: “לאור ההודעה הרשמית כי ההסכם יובא לאישור הממשלה מחר ובשל העובדה שראש הממשלה לפיד הודיע שלא יעביר את ההסכם בהליך שנקבע בחוק יסוד משאל עם, יש צורך דחוף להוציא צו ביניים מידי שימנע תקלה חוקתית ונזק כבד. עד להחלטה בבקשה לצו ביניים ביקשו באי כוח הפורום צו עראי, הואיל ולשיטתם הממשלה, ראש הממשלה והיועמ”שית הודיעו על כוונתם לעבור על החוק כבר מחר”.

ארגון לביא, שעתר אף הוא נגד הממשלה, באמצעות עו”ד יצחק בם טען: “אישור או אשרור של הסכם עם לבנון מבלי שיקבלו תחילה את אישור הכנסת אינו חוקי, וזאת בשל היותה של הממשלה ממשלת מעבר”.

לטענת הארגון, “ראש ממשלת המעבר ח”כ לפיד, פרסם באופן רשמי את כוונתו לכנס מחר את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת.

“מההודעה עולה כי בדעתו של ראש ממשלת המעבר להביא את ההסכם לאישור הממשלה מבלי להניח אותו על שולחן הכנסת ומבלי להמתין שבועיים בין ההנחה על שולחן הכנסת ובין אישור הממשלה, כמצוות סעיף 10א-ג. לתקנון עבודת הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות