83 טילים, הרס כבד • נס: טיל פגע 100 מטר מהקהילה היהודית בקייב

ירי טילים כבד בוצע לעבר קייב וערים נוספות במרכז-מערב המדינה • פוטין מאיים: אם ההתקפות נגד רוסיה יימשכו - התגובה תהיה קשה • לפיד גינה בחריפות את המתקפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית ברחבי אוקראינה • בשגרירות רוסיה בישראל תקפו חזרה
חרדים 10
ט"ז תשרי התשפ"ג / 11.10.2022 00:28

ההפגזות הרוסיות הקטלניות היום (שני) על קייב בירת אוקראינה, תפסו את הקהילה היהודית בעיצומו של יום טוב ראשון של חג סוכות, כשמתפללים ואורחים רבים שוהים בסוכת בית הכנסת JCC – חב”ד, בראשות רבה של קייב, הרב יונתן מרקוביץ.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

במהלך ההפצצות נכנסו המתפללים למחסה בקומת המרתף של בית הכנסת, ושהו במתחם עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות.

מהמידע שמסרו כוחות הביטחון המקומיים לרבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ – השוהה בארץ לרגל שמחה משפחתית –  עולה, כי אין נפגעים בקרב אנשי הקהילה, והם ממשיכים לחגוג את חג הסוכות, תוך הקפדה על הוראות הבטיחות.

במתקפת טילים נרחבת של רוסיה היום נפגעו תשתיות ומבנים אזרחיים בלפחות 10 ערים ברחבי אוקראינה –  ובראשן קייב. עשרות אזרחים נפגעו. בקייב נמשכות פעולות לחילוץ לכודים מבין הריסות מבנים שקרסו.

לפי הדיווחים באוקראינה, 83 טילים נורו, 11 נהרגו ולפחות 64 נפצעו.

הרשויות באוקראינה עדכנו כי אספקת החשמל נפגעה במחוזות לבוב, פולטבה, סומי, חרקוב וטרנופול. במחוזות אחרים יש אספקת החשמל לא סדירה.

פוטין הבהיר כי מתקפות הטילים הללו היו תגובה לפיצוץ בגשר קרים שלשום, שמחבר את רוסיה לחצי האי שאותו  כבשה מאוקראינה ב-2014 וסיפחה.

פוטין כינה את פיצוץ הגשר “מתקפת טרור”, ואיים כי מתקפות נגד רוסיה יובילו לתגובה “קשה” נוספת מצד מוסקבה.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד פרסם הודעת הגינוי על התקיפה הרוסית בערי אוקראינה: “אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני”.

רוסיה לא נותרה חייבת ללפיד, ותקפה את ישראל.

שגרירות רוסיה בישראל הגיבה “שמענו את המילים ‘גינוי חריף’ מבכירים ישראלים, אך חשוב לציין שלמרבה הצער ישראל בחרה לשתוק במשך שמונה שנים של התקפות טרור אוקראיניות בדונבאס”, נכתב בהודעה.

“לפי משרד ההגנה של רוסיה, היום שיגרו הכוחות הרוסיים מתקפה על מתקני פיקוד צבאיים, תקשורת ומערכות אנרגיה באוקראינה. למרבה הצער, ישראל בחרה לשתוק ולהעלים עין נגד המתקפות האוקראיניות הרצחניות האחרונות נגד שיירת אזרחים באזור חארקוב, רציחות מפלצתיות של אנשי אזוב הנאו-נאצים בקופיאנסק וערים אוקראיניות נוספות, הרצח האכזרי של העיתונאית הרוסית דריה דוגינה ומתקפת הטרור האחרונה של האוקראינים בגשר בקרים, כמו עוד אינספור פשעים מזעזעים של המשטר בקייב, עליהם הוא לא קיבל כל עונש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות