מצב המאבטח שנורה קשה ולא יציב; המצוד אחר המחבל נמשך

המאבטח מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה • המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט נמשך • כוחות הביטחון נאלצים להתמודד עם אלימות של תושבי מחנה הפליטים, שיורים לעברם זיקוקים • גנץ: "בקרוב נשים את ידינו על המחבל ומי שסייע לו"
חיים טוויל
ט"ו תשרי התשפ"ג / 10.10.2022 20:50

כ-48 שעות אחרי הפיגוע במחסום שועפאט: כוחות הביטחון עדיין ממשיכים במצוד אחרי המחבל עודאי תמימי, שרצח את סמלת נועה לזר הי”ד ופצע מאבטח באורח קשה.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

הכוחות נאלצו אתמול להתעמת מול תושבי מחנה הפליטים וכיתרו את המחנה מכל הכיוונים, כך שמי שנכנס אליו לא יכול היה לצאת עד תום הפעילות המשטרתית.

לפי דיווח בחדשות 12, השוטרים, בליווי כוחות מיוחדים והשב”כ, נתקלו באלימות קשה מצד התושבים, שבין השאר ירו לעברם זיקוקים ויידו בקבוקי תבערה. השוטרים בתגובה ירו גז מדמיע וזרקו רימוני הלם.

הכוחות נכנסו לתוך בתים במחנה הפליטים וחיפשו אחר המחבל.

במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל  עדיין מסתתר במחנה הפליטים ומקבל סיוע מהתושבים. ההערכה היא שהוא מחכה לרגע שבו יוכל להימלט לשטחי יהודה ושומרון.

בשלב הזה טרם חלה התקדמות משמעותית במצוד שמתמקד כעת במישור המודיעיני.

בתוך כך, היום הוסר הסגר משועפאט. גורם ביטחוני אמר לכאן חדשות: “המחסום נפתח לצורך שיקולים מבצעיים וכדי להחזיר את השגרה”.

אביו, אחיו והנהג שהסיע את המחבל נחקרים בשב”כ. היו מעצרים נוספים של שלושה מבית חנינא בחשד שהיו מעורבים. הסגר שהוטל על יהודה ושומרון יוסר הלילה בחצות, בשלב הזה לא יוטל סגר בחול המועד.

בית משפט השלום האריך את מעצרם של 4 חשודים בסיוע ובמעורבות בביצוע הפיגוע עד לשבוע הבא.

שר הביטחון בני גנץ ביקר הערב (שני) במעבר שועפאט ביחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג׳מן, מפקד מג”ב ניצב אמיר כהן, קצין המשטרה הצבאית הראשי תא”ל אביחי מיבר ומפקד חטיבת בנימין אל”מ אליאב אלבז.

במהלך הביקור הוצגו לשר הביטחון עיקרי התחקיר אודות אירוע הירי בו נפלה סמל נועה לזר הי”ד, וסטטוס המבצע למעצר המחבל שביצע את הפיגוע.

בנוסף שר הביטחון קיים שיח עם מפקדי ולוחמי גדוד ארז שנכחו במקום ועם השוטרים המאיישים את המעבר.

שר הביטחון ביקש להשתתף בצער משפחתה של סמל נועה לזר הי”ד ולמסור רפואה שלמה לפצועים. עוד ביקש גנץ להדגיש את החשיבות בהמשך הפעילות המבצעית החיונית בגזרה, ואמר כי הוא בטוח שבקרוב נשים את ידינו על המחבל ומי שסייע לו.

מבית החולים הדסה עין כרם עדכנו כי מצבו של הפצוע מהפיגוע אינו יציב ומוסיף להיות קשה. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה.

בני משפחתו שוהים לצידו כל העת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות