תושבי בת חפר מבכים: סמלת נועה לזר הי”ד נרצחה בפיגוע הירי בבירה

נועה הי"ד בת ה-18 פונתה מהזירה במצב אנוש - ובבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה • כוחות הביטחון במצוד אחר המחבל - שזהותו ידועה • חברתה של נועה מבת חפר, ספדה ליד ביתה: "הייתה ילדה מדהימה, מאירת פנים, מצחיקה" • הנשיא: אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו
חיים טוויל
י"ד תשרי התשפ"ג / 09.10.2022 10:52

לוחמת צה”ל סמל נועה לזר הי”ד בת ה-18 מבת חפר נרצחה אמש (מוצאי שבת) בפיגוע הירי שאירע במחסום שועפאט בצפון ירושלים.

לזר הי”ד פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה. היא הייתה לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית.

היא הועלתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

ההלוויתה תערך מחר (שני), ט”ו בתשרי, בשעה 23:00 בבית העלמין בכפר יונה.

ליהי אביזוהר, חברתה של נועה לזר מבת חפר, ספדה לה מחוץ לבית המשפחה: “הייתה ילדה מדהימה, מאירת פנים, מצחיקה”.

חברותיה לנשק של נועה ספדו לה בכאב.

“אוצר קטן שלי, לא מעכלת שהלכת לי ככה”, כתבה אחת מהן. “אני אוהבת אותך הכי שיש. תשמרי עלינו מלמעלה”.

חברה נוספת כתבה: “מלאך יפה שלי, אני לא מאמינה שאני בכלל רושמת את זה. אני אוהבת אותך. את השותפה הכי בכירה שלי, והלב שלי מרוסק לאלפי חתיכות. את תהיי בלב שלי לנצח, לא אשכח לעולם את הדרך שעברנו ביחד. גם ברגע הכי קשה שהיה, היינו שם ביחד. אני אוהבת אותך, מלאך שלי”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לנועה: “שולח תנחומים למשפחתה האבלה של לוחמת צה”ל, סמלת נועה לזר ז”ל, ששמחת החג הפכה עבורם לאבל נורא ומתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים. אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה”ל ועל כוחות הביטחון”.

פיגוע הירי במחסום שועפט אירע אמש סמוך לשעה 21:00: המחבל הגיע למחסום ופתח באש לעבר הלוחמים בעמדת הבידוק ואז נמלט לכיוון מחנה הפליטים שועפט.

לזר הי”ד ומאבטח בן 30 שנפצע פונו בניידות טיפול נמרץ לבית החולים הדסה הר הצופים, ובהמשך המאבטח הועבר לבית החולים הדסה עין כרם – שם עבר ניתוח מורכב בראשו. מצבו מוגדר קשה מאוד. חיילת נוספת נפצעה באורח קל מרסיס ברגלה וטופלה בשטח.

כוחות צה”ל, שב”כ ומשטרה ממשיכים במצוד אחר המחבל, בן 22 ממזרח ירושלים, שזהותו ידועה. עד כה נעצרו שלושה ערבים תושבי בית חנינא, שועפט וענאתא בחשד למעורבות בפיגוע. לפי החשד אחד מהם אסף את המחבל כטרמפיסט מאזור מודיעין.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נופל בקרב ולא נרצח
    09/10/2022 13:20
    יאיר
  1. לוחם או לוחמת שנהרגים במהלך פעילות מבצעית כמו שמירה במחסום הם לא הי”ד ולא נרצחים הם נופלים בקרב

  2. נופל בקרב ולא נרצח
    09/10/2022 13:21
    יאיר
  3. חייל נופל בקרב , על משמרתו , לא נרצח