בנט יעזוב את תפקידו מיד אחרי הבחירות • שקד: תן סמכויות הוטו

במידה ונפתלי בנט יפרוש מיד אחרי הבחירות: יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה יחיד בתקופת הרכבת הממשלה וכמובן אם יהיה סבב בחירות נוסף • הארץ: צוות היועמ״שית גיבש עמדה שאין מניעה שבנט ימשיך לכהן כרה״מ החליפי • שקד: רואה חשיבות עליונה בשימור הווטו והמבנה הפריטטי
אריה ריבקינד
י"ג תשרי התשפ"ג / 08.10.2022 20:07

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יעזוב את תפקידו מיד אחרי הבחירות.

על פי דיווח של דפנה ליאל, הסיבה לעזיבה היא חוות דעת משפטית שקיבל ולפיה ראש הממשלה חייב לכהן כחבר כנסת, גם אם מדובר בראש ממשלה חליפי.

המשמעות היא שלפיד יהיה ראש ממשלה יחיד בתקופת הרכבת הממשלה, ובמיוחד אם יהיה סבב בחירות נוסף.

מלשכת בנט נמסר: “בנט ישמש ראש ממשלה חליפי עד הבחירות, אז יכריע על המשך דרכו”.

לפי עיתון ‘הארץ’, צוות שהקימה היועצת המשפטית לממשלה גיבש חוות דעת לפיה בנט יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה חליפי בממשלת מעבר לאחר הבחירות, אף שיחדל אז מלשמש כחבר כנסת – ויוכל להמשיך בתפקיד עד להשבעת ממשלה חדשה, גם אם הדבר ייארך זמן ממושך.

העמדה גובשה לפני כחודשיים, מעט לאחר ההחלטה על הליכה לבחירות.  היא עדיין אינה סופית, ותהפוך למחייבת במידה והיועמ”שית גלי בהרב מיארה תקבל אותה.

ליאל מציינת, כי העובדה שבנט מיהר לאמץ עמדה אחרת מצביעה על כך שהוא לא מעוניין להישאר בתפקיד.

לאחרונה דווח כי בנט החל לעבוד ביחד עם סוכן הרצאות, ואף נקב במחיר של מאה אלף דולר להרצאות עתידיות שייתן לאחר פרישתו.

בתגובה לפירסום, שרת הפנים איילת שקד פנתה לבנט ודרשה שבמידה והוא יעזוב את תפקידו לפני הקמת הממשלה החדשה, סמכויות הוטו יועברו אליה, על מנת לא להשאיר את השליטה בידי השמאל.

“השרה רואה חשיבות עליונה בשימור הווטו, המבנה הפריטטי ושמירה על כוחו של גוש הימין ומצפה שלפיד יעמוד בסיכומים”, נמסר מלשכת שקד.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב על הדיווח: “בנט נימק את כניסתו לממשלה בזכות וטו מוחלטת שתהיה לו על יוזמות מלפיד והשמאל. העובדה שהוא שוקל לפרוש אחרי הבחירות מסיבות אישיות היא הפקרת העמדה לשליטה מוחלטת של האגף שבו נלחם שנים.

“אני חושד שחוות הדעת שלפיה בנט לא יוכל לשמש ראש ממשלה חליפי אחרי הבחירות, נועדה לשרת פרישה של בנט. הרי זו חוות דעת מופרכת לחלוטין. בני גנץ נותר ראש ממשלה חליפי ממרץ ועד יוני 2021. נשמע כמו חוות דעת מוזמנת לצורכי חפש”ש.

“ובתגובה למי שטוען שבנט בניגוד לגנץ לא יהיה ח”כ – ובכן, גם אולמרט נותר ראש ממשלה חודש וחצי אחרי שפקעה כהונתו כח״כ.

“ההיגיון של ממשלת מעבר הוא הגבלת הכוח של המכהנים. האם נראה לכם סביר שפתאום לפיד יקבל פרס בדמות שלטון ללא מצרים דווקא אחרי בחירות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיון מיותר, לפיד, ראש ממשלה חליפי בממשלת מעבר לא ישאר בתפקיד אחרי הבחירות.
    09/10/2022 00:26
    יובל כהן
  1. לפיד הולך הביתה