מכה למשטרה: תפצה את העצורים שתקעו בשופר ליד הכותל המזרחי

בדיון שנערך אתמול בבית המשפט השלום בירושלים דחה השופט עמיר שקד את בקשת המשטרה להרחיק שני פעילי הר הבית עד לאחר החגים מאזור הכותל המזרחי - לאחר שתקעו בשופר במקום • השופט חייב את המשטרה בהוצאות של 4000 ש"ח
חיים טוויל
י"ב תשרי התשפ"ג / 07.10.2022 12:52

בית המשפט השלום בירושלים דחה אתמול (חמישי) את בקשת המשטרה להרחיק פעילים שתקעו בשופר למרגלות הר הבית, סמוך לכותל המזרחי, תוך שהוא מטיל הוצאות בסך 4000 ש”ח על המשטרה.

מדובר כבר במקרה חמישי בשבועות האחרונים שבו המשטרה עוצרת פעילים במקום, כאשר במספר דיונים הן בבימ”ש השלום והן בבימ”ש המחוזי נקבע כי אין מניעה לתקוע בשופר באזור הכותל המזרחי.

את העצורים ייצג עו”ד דניאל שימשילשוילי מטעם חוננו.

שני הפעילים הגיעו בערב יום הכיפורים יחד עם פעיל נוסף, מלווים בח”כ שמחה רוטמן ובח”כ מיכל וולדיגר,  כאשר הם מביאים איתם שופרות ותוקעים בהם, זאת בשל האיסור להכניס שופר להר הבית עצמו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, ביקשה המשטרה להרחיק אותם מהמקום עד לאחר החגים בטענה כי השניים בחרו להתעלם מהנחיות השוטרים.

במהלך הדיון טענה המשטרה כי השניים גרמו להפרת הסדר הציבורי, וכן ניסו להציג דו”חות מודיעין כי התקיעות באזור זה עלולות לפגוע בשלום הציבור.

בתגובה, אמר עו”ד שימשילשוילי כי מדובר בפגיעה באזרחים שמבקשים לקיים את חופש הפולחן וכן מדובר בהתעמרות באזרח הקטן. כמו כן הציג עו”ד שימשילשוילי כי בית המשפט כבר קבע בעבר כי טענת המשטרה על הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו אין לה שום חשד סביר במקרים מסוג זה.

בהחלטתו, קבע השופט עמיר שקד כי הדו”חות שהוצגו במהלך הדיון מעלים כי אין חשד סביר לביצוע עבירה.

בהמשך מתח השופט ביקורת על המשטרה על כך שהיא פועלת פעם אחר פעם לפרש את החלטות בית המשפט באופן בו מעכבת חדשות לבקרים, כולל ערב יום הכיפורים במשך שעות, זאת בזמן שהבקשות שלה נדחות.

לאור זאת קבע השופט כי לאור המקרה החריג הוא מטיל הוצאות על המשטרה, אשר תשלם לכל אחד מהעצורים 2,000 שקלים תוך 30 ימים.

עו”ד דניאל שימשילשוילי: “בית המשפט הנכבד אמר בהחלטתו באופן ברור ושאינו משתמע לשתי פנים כי על המשטרה לחדול ולפגוע בחופש הפולחן של המתפללים בכותל המזרח. נותר רק להצר על התנהלות המשטרה אשר מפרה ברגל גסה החלטות שיפוטיות ואינה מצליחה להקים חשד סביר לביצוע עבירות הנטענות בבקשות המעצר, התנהלות אשר גוררת תשלום הוצאות כחריג בהליך פלילי. נקווה בזאת תסתיים סאגה של דיונים ארוכים וממושכים שהובילו לבזבוז זמן שיפוטי יקר ולכספי ציבור שלא לצורך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות