עמית סגל: לפיד הפך למפא”יניק, באמת מעוניין לסתום את הפה

הפרשן עמית סגל במתקפה על עתירת יש עתיד נגד ערוץ 14: "המחנה הפוליטי של לפיד מצטיין בניסיון לסגירת כלי תקשורת ימניים. מה מפחיד כל כך את לפיד עכשיו?"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ג / 07.10.2022 09:56

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מותח הבוקר (שישי) ביקורת נוקבת על העתירה שהגישה מפלגת יש עתיד לוועדת הבחירות, הדורשת להכריז על ערוץ 14 כערוץ תעמולה של הליכוד – ובכך להביא לסגירתו.

סגל טוען בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כי המחנה הפוליטי של ראש ממשלת המעבר מצטיין בלסגור כלי תקשורת ימניים.

“לא תמיד צומח מול עינינו, כמעט בן לילה, בולשביזם. למקרא העתירה המופרכת של ‘יש עתיד’ נגד ערוץ 14 מתחדדת האמונה שמפלגת השלטון באמת מעוניינת לסתום את הפה למי שמעז לבקר אותה. הרי מכל היבט אחר מדובר באסון אלקטורלי ערב בחירות.

“כל ימני, או סתם תומך דמוקרטיה, לא יעלה על דעתו שראש הממשלה מבקש לסמן ערוץ טלוויזיה ככלי תעמולה – ובפועל ליטול את הרישיון ולסגור אותו – בין היתר בגלל ציוצים סאטיריים ובשל שידור קטעי ארכיון מביכים של המנהיג. אם היה מוכל ההיגיון הזה על כל כלי התקשורת בישראל, היינו נותרים רק עם רצף של שירים עבריים שקטים, תחזית מזג האוויר ובני כבודי”.

לדברי סגל, “משעשע שמכולם דווקא לפיד נזעק על שימוש מפלגתי באמצעי תקשורת. הוא עצמו היה גוף פעיל בבחירות עוד בשבתו כאיש תקשורת. חודשים ארוכים לפני שפרש מ’אולפן שישי’ כבר ידעו מקורביו לספר על רשימת השמות המלאה שתעטר לימים את מפלגתו. גם לאחר שהודיע על ריצתו לפוליטיקה, המשיך לכתוב טור בעיתון זה.

“חברי כנסת הגישו אז נגדו את ‘חוק לפיד’ שנועד ליצור תקופת צינון לאנשי תקשורת. לפיד אכן הקדים עקב כך את פרישתו, ואז פרסם פוסט בפייסבוק: ‘יש לי רק שאלה אחת לח”כים – מה מפחיד אתכם כל כך?’ מה מפחיד כל כך את לפיד עכשיו? אולי מה שהפחיד את חברי סיעתו, כשאלה תמכו בחוק נגד ישראל היום.

“גם אז התירוץ הקלוש היה שלא מדובר בסגירה אלא רק בקידום התחרות. בגלי צה”ל, לא מזמן, הטיהור האתני של כל דמויות הימין הבכירות נומק בשיקול דעת מערכתי”.

הפרשן קובע: “המחנה הפוליטי של לפיד מצטיין בניסיון לסגירת כלי תקשורת ימניים בטיעונים לגליסטיים עוד מימי ערוץ 7 ומדידות המים הטריטוריאליים. כחלוף עשר שנים, לפיד הפך מפא”יניק. רק נשאר לחלק פנקס אדום, עם נקודה כתומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות