גוש נתניהו מגיע ל-61: סמוטריץ’ ובן גביר מזנקים, שקד מתחזקת

לראשונה מאז חודש יולי 'גוש נתניהו' מקבל בסקר 'מעריב' מספיק מנדטים כדי להקים ממשלה • אם מגמת העלייה של שקד תימשך, היא עשויה עד יום הבחירות ב־1 בנובמבר לעבור את אחוז החסימה • יש עתיד של לפיד והמחנה הממלכתי של גנץ יורדות במנדט • והדר מוכתר הולכת ונמוגה
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ג / 07.10.2022 09:33

מסקר מנדטים דרמטי של ‘מעריב־סופהשבוע’, שנערך על ידי מכון ‘פאנלס פוליטיקס’ בהנהלת מנחם לזר, עולה כי לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום (שישי), מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה עולה ל־32 מנדטים.

לעומת זאת, יש עתיד בראשות יאיר לפיד, נחלשת במנדט ויורדת מ־24 ל־23 מנדטים.

הציונות הדתית-עוצמה יהודית, בראשות סמוטריץ’ ובן גביר, ממשיכה במגמת ההתחזקות ועולה בסקר הנוכחי מ־13 ל־14 מנדטים – והופכת למפלגה השלישית בגודלה.

היא מקדימה את המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, שמאבדת מנדט וחוזרת ל־12 מנדטים, לעומת 13 בסקר הקודם.

הגוש החרדי שומר על יציבות: ש”ס של אריה דרעי עם 8 מנדטים, וגם יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף  עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן שומרת גם השבוע על יציבות עם 6 מנדטים.

בגוש השמאל אין תזוזות: מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי ומרצ בראשות זהבה גלאון, שחתמו השבוע על הסכם עודפים, נותרות ללא שינוי עם 5 מנדטים כל אחת.

בתחתית – חד”ש־תע”ל מקבלת 4 מנדטים, כמו בסקרים קודמים, וכך גם רע”ם בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים.

איילת שקד נמצאת אומנם מתחת לאחוז החסימה, אבל במגמת התחזקות: השבוע מגיעה מפלגת הבית היהודי ל־2.4% לעומת 1.9% בסקר הקודם. אם המגמה תימשך, היא עשויה עד יום הבחירות ב־1 בנובמבר לעבור את אחוז החסימה.

מי שממשיכה לשקוע היא בל”ד בראשות סמי אבו שחאדה, שאתמול בית המשפט העליון דן בערעור שהגישה על פסילתה. בל”ד יורדת מ־1.6% ל־1.2% בלבד.

במגמת היחלשות נמצאות גם חופש כלכלי בראשות אביר קארה (0.9%), המפלגה הכלכלית בראשות פרופ’ ירון זליכה (0.6%) וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, שהולכת ונמוגה עם 0.3% בלבד.

מבחינת הגושים: גוש נתניהו עולה ב־2 מנדטים מ־59 ל־61, גוש לפיד נחלש מ־57 ל־55 מנדטים, ובתווך חד”ש־תע”ל – עם 4 מנדטים.

ממה נובעת התחזקות גוש הימין?

העלייה נגרמה הודות לתוספת מנדט הן לליכוד והן למפלגת הציונות הדתית-עוצמה יהודית. המנדטים הנוספים  נובעים בעיקר מעלייה בביטחון בהצבעה בגוש נתניהו ובנכונות לצאת ביום הבחירות ולהצביע, לצד ירידה מקבילה במפלגות הערביות.

מנגד נחלשת יש עתיד במנדט לכדי 23, וכך גם המחנה הממלכתי יורדת ל־12 מנדטים.

בסקר השתתפו 705 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר נערך ב־6 באוקטובר, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 3.7%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות